برگزاری دومین بزرگداشت دکتر شیخ زین الدین در اصفهان


برگزاری دومین بزرگداشت دکتر شیخ زین الدین در اصفهان

12 خرداد، سالروز درگذشت دکتر محمود شیخ زین الدین، معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی ریاست جمهوری است که نقش بسزایی در نوآوری سازی و راه اندازی کانون شکوفایی و مراکز رشد دانش آموزی داشت.

وی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان بود که به مدت چند سال نیز ریاست شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان را برعهده داشت. راه اندازی رویدادها و تشکل هایی مانند نشست هفتگی شرکت های همگن و انجمن خیرین فناوری و نیز صندوق پژوهش و فناوری از اقدامات ماندگار این استاد برجسته است. از دیگر اقدامات انجام شده توسط وی در حوزه مراکز رشد اقماری، می توان به راه اندازی کانون شکوفایی و مرکز رشد دانش آموزی اشاره کرد. شیخ زین الدین در سال ۱۳۹۲ به عنوان معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری انتخاب شد. دکتر شیخ زین الدین در ۱۲ خرداد سال ۱۳۹۷ بر اثر عارضه آمبولی ریه چشم از جهان فرو بست.

افراد باهوش همه مسائل را با یک فرمول حل نمی کنند

به گزارش ایسنا، سید مهدی ابطحی- رییس دانشگاه صنعتی اصفهان در برنامه لایو اینستاگرامی که به مناسبت بزرگداشت «دومین سالگرد فوت دکتر محمود شیخ زین الدین و اقدامات ماندگار او در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و معاونت علمی ریاست جمهوری» برگزار شد، دکتر شیخ زین الدین را فردی باهوش، بافکر و خوش نیت خواند و اظهار کرد: افراد باهوش وقت خود را صرف امور بیهوده نمی کنند و مرحوم اینگونه بود. او که شخصیتی مولف داشت، مطلب را می خواند و فراتر از آن عمل می کرد.

وی افزود: افراد باهوش مسائل مختلف را با یک فرمول حل نمی کنند و برای هر مسئله راه حل خودش را پیدا می کنند. شیخ زین الدن در هر حوزه ای که ورود می کرد، اگرچه با مسائل یکسان رو به رو می شد، اما هرگز قالبی فکر نمی کرد.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه اگر شما هر مساله را با یک راه حل انجام دهید، امکان موفقیت احتمالا وجود دارد، تصریح کرد: به عنوان یک مدیر باید یاد بگیریم که این کار برای همه امور عملی نیست.

ابطحی، داشتن ذهن خسته نشدنی و پیوسته درگیر که به دنبال حل مسائل است را از ویژگی های آن مرحوم عنوان کرد و گفت: شیخ زین الدین مسایل را زودتر از دیگر افراد درک و حل می کرد که افراد تیزهوش اینگونه هستند و فراتر از زمان می اندیشند.

وی با تاکید براینکه فقدان این استاد بر جامعه فناوری کشور وجود دارد و این خلا تمام شدنی نیست، خاطرنشان کرد: مرحوم شیخ زین الدین خمیرمایه هوشمندی در ذات خود داشت و از فرصت های خود به خوبی استفاده کرد.

افتتاح یادگارهای شیخ زین الدین در پارک علم و فناوری بیرجند

پیمان صالحی – معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه روزی نیست در دفتر معاونت یادی از شیخ زین الدین نشود، تصریح کرد: یک مدیر موفق باید در شیوه مدیریتی خود تنوع داشته باشد که مرحوم اینگونه بود و این رفتار باعث مدیریت بهتر می شود.

وی تاکید کرد: مشکل کشور این است که مدیران ارشد که برای بخش خصوصی تصمیم می گیرند تجربه ای ندارند و شیخ زین الدین در این حوزه کار کرده بود و از نزدیک مشکلات این بخش را می شناخت.

به گفته صالحی داشتن جاذبه و دافعه در جلسات مهم از ویژگی های بارز یک مدیر موفق است.

وی از افتتاح بخش هایی در پارک علم و فناوری بیرجند خبر داد که به همت شیخ زین الدین راه اندازی شده و امروز با حضور معاون علمی فناوری ریاست جمهوری به بهره برداری می رسد.

صبیحه سلیمانیان- همسر مرحوم شیخ زین الدین در مراسم چهلم آن مرحوم خواستار تشکیل یک بنیاد در زمینه نوآوری و فناوری تجاری سازی شده بود که در اسفندماه ۱۳۹۷ بنیاد نوآوری و توسعه فناوری دکتر محمود شیخ زین الدین شکل گرفت تا مکانی برای کمک به جوانان و ادامه راه آن مرحوم باشد.

اهداف این بنیاد ایجاد علاقه، انگیزه و توانمندسازی دانش آموزان، دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی جهت ایفای نقش موثر در جامعه و تلاش جهت توسعه زیست بوم نوآوری کشور از طریق شناخت موانع و کمک به تصمیم سازی ها و سیاست گذاری ها است. این بنیاد به همت چند تن از دوستان نزدیک و همسر مرحوم دکتر محمود شیخ زین الدین تشکیل شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | جاری شدن سیل در بهاباد یزد