15 محوطه جدید تاریخی در مشگین‌شهر شناسایی شد


15 محوطه جدید تاریخی در مشگین‌شهر شناسایی شد

اردبیل - ایرنا - رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشگین‌شهر از شناسایی 15 محوطه جدید تاریخی در این شهرستان خبر داد.

ایمانعلی ایمانی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این محوطه‌های تاریخی بیش از ۴۰ هزار سنگ‌نگاره را در خود جای داده‌اند که در نوع خود در شمالغرب کشور کم‌نظیر می‌باشد.

وی افزود: سنگ‌نگاره‌ها از کهن‌ترین آثار تاریخی و هنری بشر است که قدمت برخی از آنها در کشورمان به ۴۰ هزار سال قبل برمی‌گردد.

وی اظهارداشت: سنگ‌نگاره‌های شناسایی شده در شهرستان مشگین‌شهر در چند زمینه حیوانی، انسانی، گیاهی، نمادین و اشکال هندسی است.

وی با بیان اینکه در روزهای آینده تحقیقات بیشتری در این رابطه انجام خواهد شد، گفت: این اشکال باورها ،عقاید، اسطوره‌ها و نحوه زندگی و مراودات انسان‌های پیشین را نشان می‌دهد.

ایمانی افزود: با شناسایی این محوطه‌های جدید شهرستان مشگین‌شهر به موزه روباز تبدیل شده و نقش مهمی در جلب گردشگران داخلی و خارجی به استان اردبیل خواهد داشت.

شهرستان مشگین‌شهر با ۱۵۵ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد ، کهنه قلعه و چند حمام قدیمی است.
ده‌ها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با ده‌ها پیکره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی