امروز هر کس امام زمان(عج) را یاری کند خداوند او را یاری خواهد کرد


 امروز هر کس امام زمان(عج) را یاری کند خداوند او را یاری خواهد کرد

استاد حوزه علمیه گفت: امروز بارزترین مصداق اتم مومن روی کره زمین امام زمان(عج) هستند هر کس ایشان را یاری کند خداوند او را یاری خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام «سید حمید میرباقری» امروز جمعه ۲ خرداد در مراسم دعای ندبه که در مهدیه تهران برگزار شد، گفت: عزم راسخ رزمندگان در دوران دفاع مقدس در زمینه مقاومت مقابل دشمن می‌تواند درس بزرگی برای همه ما باشد.

وی با اشاره به اهمیت بزرگداشت روز قدس، افزود: امروز اگرچه به جهت ویروس کرونا راهپیمایی این روز بزرگ برگزار نمی‌شود اما باید این روز را به طرق دیگر گرامی بداریم.

حجت‌الاسلام میرباقری درباره اهمیت ماه رمضان، عنوان کرد: روزی حضرت جبرئیل بر پیامبر(ص) نازل شد و گفت بدبخت کسی است که ماه رمضان بگذرد و آمرزیده نشود، بدبخت کسی است که والدین او زنده باشند و او کاری نکند که به واسطه خدمت به آنها بهشتی شود، بدبخت کسی است که نام تو را بشنود و صلوات بر تو نفرستد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در روایت دیگری آمده است اگر کسی ماه رمضان بر او بگذرد کاری نکند که آمرزیده شود دیگر آمرزیده نمی‌شود مگر اینکه عرفه را درک کند.

وی با بیان اینکه رمضان ماه استثنایی است درهای آسمان باز می‌شود و تا آخر آن بسته نمی‌شود، اظهار کرد: در ماه رمضان خداوند هزار هزار مستوجب آتش جهنم را می‌بخشد.

حجت‌الاسلام میرباقری ابراز کرد:‌ پیامبر(ص) وقتی به دهه سوم ماه مبارک رمضان می‌رسیدند رختخواب خود را جمع می‌کردند و معتکف می‌شدند، یک سال به علت جنگ نتوانستند این اقدام را انجام بدهند قضای آن را به جا آوردند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در شب‌های آخر ماه رمضان از رحمت الهی مایوس نباشید از خداوند طلب مغفرت کنید، گفت: در این ماه خداوند همه رحمت خود را گسترش داده است. مراقب باشید نکند همه در پایان ماه رمضان جایزه‌های خود را بگیرند و چیزی از رحمت و مغفرت الهی به دست شما نیامده باشد.

وی اظهار کرد:‌ هر عمل خیری در ماه رمضان تمرین و عمل کردید پس از این ماه ترک نکنید، بهترین سخن قرآن و بهار دل‌ها است اگر در ماه رمضان دل خود را با آیات قرآن زنده کردید پس از آن هم به این عمل ادامه دهید. خوشا آنان که اعمال خیر خود را پس از ماه رمضان حفظ کنند.

حجت‌الاسلام میرباقری با بیان اینکه از خداوند بخواهیم که در پایان ماه رمضان محروم از آن خارج نشویم، عنوان کرد:‌ امام رضا(ع) هر کس در ماه رمضان یک مومنی یا مظلومی را یاری کند خداوند قدم‌های او را در صراط مستقیم ثابت قرار می‌دهد در مقابل همه دشمنان یاری خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: امروز بارزترین مصداق اتم مومن روی کره زمین امام زمان(عج) هستند هر کس ایشان را یاری کند خداوند او را یاری خواهد کرد. کسانی که در این عالم دنبال هدایت مردم هستند خداوند آنها را یاری کرده و مشکلات آنها را حل می‌کند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار