قیمت کلیه در ایران


قیمت کلیه در ایران

باوجود آنکه در اواسط سال 97 اعلام شد قیمت تعیین شده کلیه در ایران از سوی انجمن بیماران کلیوی به اهداکنندگان تا سقف 20 میلیون تومان است، اما به نظر می‌رسد باتوجه به افزایش قیمت‌ها و صعود قیمت دلار، این قیمت در سال 98 و 99 بسیار افزایش یافته باشد. بازار سیاه البته به دلیل عجیب و غریب شدن قیمت ها، به شدت کساد شده است.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قیمت کلیه در ایران

باوجود آنکه در اواسط سال ۹۷ اعلام شد قیمت تعیین شده کلیه در ایران از سوی انجمن بیماران کلیوی به اهداکنندگان تا سقف ۲۰ میلیون تومان است، اما به نظر می‌رسد باتوجه به افزایش قیمت‌ها و صعود قیمت دلار، این قیمت در سال ۹۸ و ۹۹ بسیار افزایش یافته باشد.

قیمت تعیین شده توسط انجمن پیوند کلیه

خجسته رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی مشهد در سال 97 گفت: قیمت اعلام‌ شده کلیه در ایران از سوی انجمن بیماران کلیوی به اهداکنندگان تا سقف ۲۰ میلیون تومان است که بسته به وضعیت مالی بیمار و توافق میان دو طرف این مبلغ تا ۲۵ میلیون تومان درحال تغییر است.

وی افزود: بیشترین افراد نیازمند به کلیه عضو انجمن، در رده‌های سنی 50-60 سال با تعداد 1487 نفر و بالاتر از 60 سال با تعداد 2162 نفر است. رده‌های سنی دیگر عضو انجمن چون 40-50 سال با جمعیت 1169 نفر، 30-40 سال با جمعیت 1194 نفر، 20-30 سال با تعداد 757 نفر، 10-20 سال با تعداد 223 نفر و 1-10 سال با جمعیت 120 نفر هستند. در مجموع تعداد بیماران کلیوی ثبت‌نام کرده در انجمن 7 هزار و 11 نفر است.

بازار سیاه کلیه خریداری ندارد!

همشهری در گزارشی که یک ماه قبل از پایان سال 98 منتشر کرده، از کسادی بازار سیاه کلیه خبر داده است. خبرنگار این نشریه بدین منظور با آگهی هایی که نزدیک بیمارستان ها به دیوارها چسبانده شده، تماس گرفته است. روی یکی از این آگهی ها نوشته است: «کلیه A مثبت، ۳۲ ساله، فوری- فروشی» است.

«پیش شماره‌اش مربوط به تهران نیست. پسر جوانی از پشت خط جواب می‌دهد. می‌گوید اهل بروجرد است و به خاطر ورشکستگی، کلیه‌اش را ۹۰ میلیون تومان می‌فروشد. می‌پرسم چند وقت است که آگهی داده‌ای و چند مشتری پیدا کرده‌ای؟ می‌گوید: شنیده بودم که در تهران خریدار کلیه زیاد است برای همین وقتی ۶ ماه پیش، ورشکسته شدم ۳ روز به تهران آمدم و آگهی را جلوی بیمارستان زدم اما تا الان نتوانسته‌ام کلیه‌ام را بفروشم. »

حرفش که به اینجا می‌رسد می‌خندد و می‌گوید: « حتی منتظر بودم این چند روز که هوا سرد شده، به آن یکی کلیه‌شان فشار بیاید و بهم زنگ بزنند، اما خبری نشد ...»

می‌پرسم: «یعنی خریدار پیدا نشد؟» می‌گوید: «چرا خریدار بود اتفاقا چند تایی‌شان خیلی هم به کلیه احتیاج داشتند، ولی پولشان کم بود. من هم قیمت بالایی نگفتم کلیه یک جوان سالم تا ۱۱۰ میلیون تومان هم مشتری دارد. اما شانس من مشتری پولدار به تورم نخورد. حتی یک بار یک نفر که بعدا فهمیدم دلال است ۵ میلیون از من خواست تا برایم مشتری پیدا کند و گفت پول آزمایش‌ها را هم خودش می‌دهد، اما من ترسیدم بروم سر قرار چون شنیده بودم دلال‌ها با برخی دکترها تبانی می‌کنند و علاوه بر کلیه، جاهای دیگر بدن را هم درمی‌آورند! »

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عواقب مخالفت با اسرائیل برای یهودیان