دستور تهیه یک سالاد مخصوص فصل تابستان


تابستان فصلی است پر از میوه ها و سبزیجات رنگارنگ، زیبا و خوشمزه. ما میخواهیم به شما آموزش دهیم تا در این فصل یک سالاد خوشمزه و زیبا برای خود و خانوادتان آماده کنید.

دستور تهیه یک سالاد مخصوص فصل تابستان


تابستان فصلی است پر از میوه ها و سبزیجات رنگارنگ، زیبا و خوشمزه. ما میخواهیم به شما آموزش دهیم تا در این فصل یک سالاد خوشمزه و زیبا برای خود و خانوادتان آماده کنید.
زمان مورد نیاز تقریبی: نیم ساعت تا چهل دقیقه
مواد لازم برای 6 نفر:
تخم مرغ 6 عدد
گوجه فرنگی خورد شده در سایز و شکل های مختلف یک کیلوگرم
دو قاشق غذاخوری نخودسبز
یک عدد فلفل قرمز ریز ریز شده(اختیاری)
یک عدد پیاز قرمز خورد شده
یک مشت ترخون خورد شده
یک مشت ریحان
200 گرم نان تست خورد شده در قطعات متوسط
مواد لازم برای چاشنی سالاد:
چهار قاشق غذا خوری روغن زیتون
دو قاشق غذا خوری روغن آفتابگردان
دو قاشق غذاخوری سرکه انگور قرمز
دو قاشق مربا خوری خردل
دو قاشق غذا خوری شکر
یک عدد سیر رنده شده
نمک و فلفل به میزان لازم
روش تهیه:
همه مواد چاشنی را در یک کاسه ریخته و با یک دیگر مخلوط کرده و آنقدر هم بزنید تا تمام مواد یکنواخت شوند و سپس آن را به کناری بگذارید.
یک عدد قابلمه را با آب پر کرده و روی گاز قرار دهید تا آب آن به جوش آید سپس تخم مرغ ها را به مدت شش و نیم دقیقه بجوشانید. تخم مرغ ها را از قابلمه دراورده و در آب سرئ قرار ئهیئ تا فراینئ پخت بیشتر آن متوقف شود. سپس پوست کنده و کنار بگذارید.
الان گوجه فرنگی خورد شده را درون یک کاسه بزرگ بریزید و سپس نخودسبز ، فلفل ، پیاز قرمز ، ترخون ، ریحان و نان را اضافه کنید. الان بیشتر از نصف چاشنی را اضافه کنید و خوب بهم بزنید و بگذارید به مدت بیست دقیقه به همین شکل بماند. سپس مقدار دیگری چاشنی را اضافه کرده و دوباره با هم مخلوط کنید. مراقب باشید تا کوجه فرنگی ها له نشوند.
حالا سالاد را در یک بشقاب بزرگ بریزید. تخم مرغ ها را نصف کنید و درون سالاد قرار دهید. قبل از سرو حتما نمک ، فلفل سیاه و مقدار کمی چاشنی نیز به غذا اضافه کنید.
نوش جان

سایر خبر های مفید در 1 روز گذشته

قیمت فروش فوق‌العاده خودرو امروز اعلام شد | 3.9 هزار بدهی ۱۱ میلیارد دلاری ایران/۴.۷ میلیارد دلار سررسید شد | 21.6 هزار تحلیل تکنیکال سکه امامی، مثقال طلا آبشده و دلار مورخ 11 خرداد 99 | 2.7 هزار پیشرفت ۹۳ درصدی مسکن مهر و اتمام آن تا پایان سال | 5.0 هزار استفاده از طلای دست دوم باعث انتقال بیماری های پوستی می شود / تعطیلی کارگاههای تولیدی با خرید طلای بی اجرت | 13.8 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...