آغاز اجرای طرح های سالم سازی دریا در سه استان شمالی کشور


آغاز اجرای طرح های سالم سازی دریا در سه استان شمالی کشور

رشت - ایرنا - جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از بازگشایی و آغاز به کار طرح های سالم سازی دریا در سه استان شمالی گیلان، مازندران و گلستان از امروز خبر داد.

سردار سرتیپ پاسدار قاسم‌ رضایی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران استان گیلان در رشت افزود : همزمان با بازگشایی طرح های سالم سازی دریا چهار قرارگاه یکی در مرکز و سه قرارگاه دیگر در سه استان شمالی کشور به عنوان قرارگاههایی در راستای پاسخگویی و تامین مطالبات مردم به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه این طرح از بندر ترکمن تا بندر آستارا را در برمی گیرد، اظهار کرد: ستادی در استان ها با ریاست استانداران و معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداران این استان هاتشکیل شده که هشت کمیته دارد و نیروی انتظامی یکی از کمیته های آن است.

وی تصریح کرد: مطالبات جدی از نظام و حکومت؛ آرامش در این منطقه است و نیروی انتظامی برآمده از مردم و برای مردم و آرامش آنان است که تلاش می کند این ماموریت خود را به طور صحیح و اصولی انجام دهد.

سردار رضایی اضافه کرد:براساس مصوبات شورای اجتماعی کشور باید در تفرجگاهها، مسیرها و ساحل ها بستر برای حضور توام با آرامش مردم در این مکان ها و با رعایت موازین فراهم شود.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا امروز مردم را بیشتر نیازمند به استفاده از طبیعت کرده است، خاطر نشان کرد: در همین راستا جلساتی را با مدیران سه استان و با حضور با دستگاههای مختلف داشتیم تا زمینه های مناسب برای حضور مردم در آرامش و استفاده از زمینه های تفریح های مشروع را فراهم آوریم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: در این طرح ها با همیاری بسیج از بروز ناهنجاری ها جلوگیری می شود و اگر عده اندکی ناخواسته رعایت نکنند مورد امر به معروف قرار می گیرند اما اگر موجب اختلال در نظم و آرامش شوند با انها برخورد قانونی می شود.

وی تصریح کرد: حضور در محدوده هایی که خارج از طرح های سالم سازی دریاست، ممنوعیت دارد؛ مگر اینکه استانداران مکان هایی را به عنوان طرح های سالم سازی دریا در آن مناطق ایجاد کنند.

سردار رضایی از مردم خواست : از طرح های سالم سازی دریا استفاده نموده تا آرامش خود و خانواده شان تامین باشد و دچار مشکلاتی همچون دریازدگی و یا بروز حادثه برای خود یا خانواده شان نشوند.

وی گفت: فضاهای مناسب برای شنا و استفاده کنندگان از دریا در دو بخش بانوان و مردان به تفکیک مشخص شده است.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت موازین شرعی و قانونی خاطر نشان کرد: در صورتی که شناورها نیز قوانین و موازین را رعایت نکنند براساس قانون و مطالبه مردم توقیف خواهند شد؛ ضمن آنکه سرنشینان خودروها نیز باید رعایت موازین شرعی و قانونی را داشته باشند.

جانشین فرماندهی ناجا خاطر نشان کرد: براساس گزارش های فرماندهان سه استان امسال رعایت قوانین و موازین از سوی مردم مطلوب تر بوده است.

سردار رضایی به فعالیت اصناف عرضه کننده مواد غذایی نیز در طرح های سالم سازی دریا اشاره و بیان کرد: براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا فعالیت اغذیه فروشی ها در این مکان ها ممنوع است.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره کمین پلیس در راهها گفت: پلیس یعنی آشکار و دیده شدن و اگر ماموری کج سلیقگی کند، مورد قبول نیست.

سردار رضایی همچنین با بیان اینکه امر به معروف بر همگان واجب است، اظهار کرد: اما امر به معروف و نهی از منکر مراحل و شرایط و مسیری دارد و از همان اول نباید برخورد سلبی کرد.

گیلان استان در محدوده چابکسر در شرق تا آستارا در غرب به طول ۲۸۰ کیلومتر نوار ساحلی دارد؛ ۹ شهرستان و ۵۶ روستای این استان مناطق ساحلی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403