راه روستاهای مرق، مرقکان و سیاله باز شد


راه روستاهای مرق، مرقکان و سیاله باز شد

ساوه - ایرنا- رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ساوه از گشایش راه موقت روستاهای مرق، مرقکان و سیاله که به دلیل رانش زمین حدود 10 روز مسدود بود، خبر داد.

«صالح کربلایی حسنی» شامگاه یکشنبه به ایرنا، گفت: ساکنان روستاهای مرق، مرقکان و سیاله از ۱۰ روز پیش که جاده دسترسی با رانش زمین تخریب شد، در بن بست قرار گرفتند.

وی افزود: با حمایت های استاندار مرکزی و فرماندار ساوه و همت جمعی دستگاههای متولی از جمله راهداری و سپاه مسیر موقت با تلاش شبانه روزی و ۱۰ روزه گشایش یافت.

حسنی اظهار داشت: بدین ترتیب ساکنان این روستاها تا زمان احداث جاده اصلی و ایمن می توانند از این مسیر برای تردد به شهر ساوه استفاده کنند و نیازها و مایحتاج خود را تامین کنند.

شارژ کپسول های گاز مایع

امروز همچنین شرکت گاز شهرستان ساوه اقدام به شارژ سیلندرهای (کپسول) گاز مایع اهالی ساکن در روستاهای مرق، مرقکان و سیاله کرد.

«عباس اکبری» رئیس شرکت گاز ساوه به ایرنا گفت: نیروهای این شرکت صبح امروز سیلندرهای گاز خانگی ساکنان را از طریق دریاچه سد الغدیر تحویل گرفتند و در نوبت بعدازظهر نسبت به شارژ آنها اقدام کردند.

وی گفت: در مجموع ۲۰۰ مشترک گاز خانگی در این یه روستا وجود دارد که به محض ایمن سازی جاده، جریان دائمی کار طبیعی برای آنها وصل خواهد شد.

در مدتی که از مسدود شدن مسیر دسترسی جاده روستاهای مذکور سپری شد، نهادهای حمایتی و امدادی از قبیل کمیته امداد و هلال احمر نسبت به تهیه بسته های غذایی، نان و سایر ملزومات برای ساکنان بیش از ۱۰۰ خانوار با قایق و از طریق دریاچه سد الغدیر اقدام کردند.

شهرستان ساوه دارای ۲ بخش مرکزی و نوبران با ۲۳۰ روستا ایت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر جذاب خانم بازیگر فیلم آواز تهران بعد 33 سال / هنوز مجرد !! + بیوگرافی و عکس ها