مقابله با آسیب های اجتماعی برنامه عملیاتی می خواهد


مقابله با آسیب های اجتماعی برنامه عملیاتی می خواهد

قم ـ ایرنا ـ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت: دستگاههای اجرایی باید برای کاهش و مقابله با ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی، برنامه اجرایی و عملیاتی تدوین و ارائه کنند.

بیژن سلیمان پور روز یکشنبه در نخستین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان قم گفت: وظایف و تکالیف دستگاهها بر اساس سند تحول اجتماعی و فرهنگی کاملا روشن و مشخص است و بر همین اساس باید برنامه ریزی لازم برای انجام درست وظایف تدوین شود.

وی با بیان اینکه دستگاههای اجرایی نباید به بهانه کمبود اعتبارات از خودشان رفع تکلیف کنند، اظهار داشت: در حوزه های فرهنگی و اجتماعی باید جهادی عمل کنیم تا برخی کم کاری ها و غفلت ها در گذشته جبران شود و در این زمینه اگر ابهام و مانعی هم وجود داشته باشد، باید با هماهنگی برطرف شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم با بیان اینکه ارزیابی دستگاههای اجرایی در این حوزه بر اساس برنامه عملیاتی آنها انجام خواهد شد و در این زمینه با کسی تعارف نداریم، خاطرنشان کرد: در تدوین برنامه ها باید استفاده از تمامی ظرفیت های دینی، مذهبی و انقلابی نیز کاملا مورد توجه قرار بگیرد.

وی از برخی کم توجهی ها نسبت به مسائل اجتماعی و فرهنگی از سوی دستگاههای اجرایی انتقاد کرد و گفت: ما وظیفه و تکلیف شرعی داریم تا ناهنجاری های اجتماعی را از نظام اسلامی زدوده و در جهت ارتقاء کرامت و فضائل انسانی در جامعه تلاش کرده و این مسأله باید همواره نخستین اولویت ما باشد.

سلیمان پور در پایان با بیان اینکه برخی آسیب های اجتماعی در دوران پساکرونا به دلایل گوناگون به ویژه مسائل معیشتی و اقتصادی تشدید خواهد شد، تصریح کرد: البته مسؤولان نباید همه مشکلات را گردن کرونا بیندازند، بلکه باید با تطبیق خود با شرایط موجود، اقدامات و اهداف را با جدیت پیگیری کنند.

نخستین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان قم در سال ۹۹ با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی استان در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش