5.2 میلیارد ریال کارت هدیه بین نیازمندان ابرکوه توزیع شد


5.2 میلیارد ریال کارت هدیه بین نیازمندان ابرکوه توزیع شد

یزد - ایرنا - دبیر قرارگاه رزمایش مواسات، همدلی و کمک‌های مومنانه ابرکوه گفت: طی یک هفته گذشته پنج میلیارد و 200 میلیون ریال کمک در قالب 2هزار و 600 کارت هدیه 2میلیون ریالی بین مددجویان و اقشار آسیب پذیر توزیع شد.

سید جلال حسینی عصر روز یکشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هزار و ۷۵۰ بسته معیشتی نیز به ارزش ۳.۵ میلیارد ریال با همکاری خیران و مراکز نیکوکاری تامین و به خانواده های نیازمند و مددجویان اهدا شد.

وی اظهار کرد: در ماه رمضان هم هفت هزار پرس غذای گرم به ارزش ۹۲۶ میلیون ریال تامین و بین مددجویان و نیازمندان توزیع شد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) ابرکوه همچنین اضافه کرد: به مناسب عیدسعید فطر از طریق ۵۵ پایگاه در مساجد و مراکز نیکوکاری ۱۰۰ میلیون ریال زکات فطریه جمع آوری و با همکاری شورای زکات بین نیازمندان توزیع شد.

رییس کمیته امداد ابرکوه ، بابیان اینکه هم‌اکنون ۲۸۰ دانش‌آموز و ۴۰ دانشجو و طلبه تحت حمایت این نهاد هستند تصریح کرد: در سال ۹۹-۹۸ افزون بر ۲ میلیارد ریال صرف هزینه‌های تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان زیرپوشش این نهاد شده است.

وی بابیان اینکه هزار و ۷۰۰ نفر خیر و حامی ایتام با این نهاد همکاری دارند ، افزود: این افراد حامی ۳۵۰ نفر از ایتام و محسنین هستند.

به گفته وی سال قبل در کنار خدمات ارایه شده به مددجویان ، این نهاد با پرداخت ۴۲ میلیارد ریال وام خوداشتغالی به ۱۰۷ نفر ، زمینه اشتغال ۱۷۰ نفر از آنان را در زمینه های کشاورزی، خدماتی، دامداری ، دامپروری و صن ایع دستی فراهم کرد.

هزار و ۴۰۰ خانوار مددجو و نیازمند شامل ۲ هزار و ۱۹۲ نفر از خدمات حمایتی کمیته امداد ابرکوه بهره‌مند هستند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر