تابستانی گرم با افزایش میانگین دما، در انتظار خوزستان


تابستانی گرم با افزایش میانگین دما، در انتظار خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به پیش‌بینی دمای خوزستان در سه ماه آینده (ماه‌های تیر، مرداد و شهریور)، گفت: در این مدت میانگین دمای حداکثر در خوزستان بین 0.5 تا یک درجه نسبت به درازمدت افزایش می‌یابد.

محمد سبزه‌زاری در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خوزستان با موضوع پیشگیری، آمادگی و مقابله با حریق که امروز (۱۱ خردادماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: از این هفته تا روز شنبه هفته آینده شاهد موج گرما هستیم و در برخی مناطق مانند بهبهان، هندیجان، رامهرمز، رامشیر و شوشتر احتمال وقوع دماهای ۵۰ درجه و بالاتر وجود دارد.

وی افزود: اما مجددا هفته بعد دما کاهش می‌یابد و شاهد وقوع دمای ۴۲ یا ۴۳ درجه در برخی نقاط خوزستان خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به پیش‌بینی دمای خوزستان در سه ماه آینده (ماه‌های تیر، مرداد و شهریور)، گفت: در این مدت میانگین دمای حداکثر در خوزستان بین ۰.۵ تا یک درجه نسبت به درازمدت افزایش می‌یابد.

وی افزود: میانگین دمای خردادماه در خوزستان ۴۲.۸، در تیرماه ۴۵.۳، در مرداد ۴۵.۷ و شهریور ۴۳ ‌است؛ یعنی همیشه تیر و مرداد بالاترین دما را داشته‌اند. با توجه به این اعداد، در کل استان خوزستان نیم تا یک درجه افزایش دما خواهیم داشت بنابراین امسال تابستان گرمی خواهیم داشت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات جدید درباره حادثه امنیتی در کنسولگری ایران در پاریس