استفاده نیروهای امنیتی آمریکا از گاز اشک آور ضد مردم اوکلند


هزاران نفر از معترضان پس از راهپیمایی مسالمت آمیز در خیابان اصلی شهر اوکلند در مقابل دادگستری تجمع کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی راپتلی، پلیس اوکلند واقع در ایالت کالیفرنیا برای متفرق کردن معترضانی که در مقابل دادگستری این شهر تجمع مسالمت آمیز برپا کرده بودند، از گاز اشک آور استفاده کرد.

هزاران نفر از معترضان پس از راهپیمایی مسالمت آمیز در خیابان اصلی شهر اوکلند در مقابل دادگستری تجمع کردند. ماموران پلیس برای متفرق کردن معترضانی که روز شنبه در مقابل دادگستری این شهر تجمع کرده بودند، از گاز اشک آور استفاده کردند.
پس از آنکه پلیس از گاز اشک آور استفاده کرد شماری از تظاهر کنندگان از ناحیه چشم دچار آسیب‌هایی شدند. در سراسر آمریکا در واکنش به مرگ جرج فلوید در ایالت مینه سوتا ، اعتراضات و تظاهرات درحال برگزاری است.
معترضان به یاد جرج فلوید که در لحظات آخر عمرش خطاب به مامور خاطی می‌گفت «نمی‌توانم نفس بکشم» , همین جمله را بلند بلند شعار می‌دادند.
جرج فلوید که اصالتا اهل تگزاس آمریکا بود پس از آنکه مامور پلیس شهر مینیاپولیس با زانوی روی گردن او به مدت ۹ دقیقه فشار وارد کرده بود، سرانجام جان خود را از دست داد. جرج فلوید در لحظات آخر زندگی اش از مامور پلیس خواسته بود تا اجازه دهد او نفس بکشد. جرج فلوید پس از آنکه گفت «نمی‌توانم نفس بکشم» و «من را نکُش» فوت کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات