ساماندهی پارک پردیس از مطالبات شهروندان ابهری


ساماندهی پارک پردیس از مطالبات شهروندان ابهری

شهردار ابهر از پیشرفت فیزیکی 80 درصدی عملیات بازطراحی پارک پردیس اول در فاز دوم خبر داد.

محمدرضا ذوالقدری‌ها در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بازطراحی و ساماندهی پارک پردیس ابهر، اظهار کرد: ایده اصلی طراحی پارک، استفاده از پتانسیل فضاهای کنونی پارک و موقعیت مناسب آن در شهر برای ایجاد فضایی پویا با جاذبه‌های فرهنگی و بصری است که در مسیرهای حرکتی خود داستان‌های متنوعی به زبان معماری پدید می‌آورد.

وی به نوع طراحی طرح بازآفرینی پارک پردیس نیز اشاره کرد و گفت: طراحی این پروژه به نوعی است که مردم در حین بازدید از پارک از فضایی به فضای دیگر وارد می‌شوند که هر یک دارای محتوی و مفهوم خاصی بوده، به طوری‌ که از مساحت کل پارک به شکل بهینه‌ای بهره‌برداری می‌شود.

ذوالقدری‌ها هدف کلی شهرداری در بازطراحی و ساماندهی پارک پردیس را دستیابی به اهدافی چون، احیای فضای سبز موجود، فضای پارکینگ و ایجاد راه‌های ارتباطی استاندارد و اصولی، زمین اسکیت و بسکتبال و نیز طراحی ورودی برای پارک از سمت بلوار منابع‌طبیعی که در نوع خود بی‌نظیر و ایجاد فضایی سر باز جهت استراحت و پویا کردن پارک، ایجاد رمپ در سرتاسر ورودی ضمن هدایت آسان جمعیت به داخل پارک و ایجاد فضای کودک و دسترسی مناسب برای والدین به فرزندان عنوان کرد.

وی با اشاره به این‌که رسیدگی و بهسازی پارک پردیس ابهر یکی از درخواست‌های اصلی شهروندان ابهری بود، بیان کرد: عملیات بازطراحی این پارک در فاز دوم باز ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است که برای اجرای فاز دوم این طرح تاکنون مبلغی بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات شهرداری هزینه شده است.

این‌مسئول با تاکید بر این‌که بازطراحی‌های صورت گرفته در فاز اول این پارک با استقبال خوب شهروندان مواجه است، ادامه داد: در این زمینه همه تلاش‌ها صورت گرفته تا شاهد افزایش روحیه شادابی و نشاط شهروندان مراجعهکننده به پارک باشیم.

ذوالقدری‌ها با اشاره به استفاده از نیمکت‌های گروهی در پارک پردیس و با بیان ‌اینکه امروزه شاهد استفاده از نیمکت‌های دو یا سه نفر در فضای شهری در شهرهای ایران هستیم، اظهار کرد: این در حالی است که استفاده از نیمکت‌های گروهی در فضاهای مختلف شهری موجب ایجاد یک دورهمی گرم و صمیمی بین شهروندان می‌شود.

وی با بیان این‌که این انتخاب جدید در طراحی و ساخت فضاهای مختلف شهری یعنی نگاهی متفاوت برای ایجاد حس با هم بودن در بین شهروندان، اظهار کرد: با همین سیاست شهرداری ابهر در طراحی و ساخت پارک بزرگ پردیس مبادرت به استفاده از نیمکت‌های گروهی در بخش‌های مختلف این پارک برای اولین‌بار در کشور کرده است.

شهردار ابهر با تاکید بر این‌که امیدواریم این رویکرد جدید در استفاده از نیمکت‌های گروهی مورد استقبال شهروندان ابهری قرار گیرد، ادامه داد: خدمت‌رسانی به شهروندان از اولویت‌های اصلی شهرداری ابهر است.

این مسئول با اشاره به رشد روزافزون فضای مجازی و دور شدن افراد در دنیای حقیقی از یکدیگر، خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح احیای دورهمی‌ها و گرما بخشیدن به روابط اجتماعی است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات