بیش از 6 میلیون و 175 هزار نفر شمار مبتلایان به کرونا


بیش از 6 میلیون و 175 هزار نفر شمار مبتلایان به کرونا

شش میلیون و 175 هزار و 290 نفر آخرین آمار مبتلایان به کووید 19 است و همچنین شمار موارد فوتی ثبت شده کرونا در جهان به 371،228 نفر رسید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ، پایگاه اینترنتی وورد مترز اینفو (worldometers.info) که شمار قربانیان و مبتلایان به کرونا در جهان را به صورت لحظه‌ای منتشر و به روز رسانی می‌کند، اعلام کرد: شمار موارد فوتی ثبت شده کرونا در جهان به ۳۷۱,۲۲۸ نفر رسید. شش میلیون و ۱۵۶ هزار و ۹۱۴ نفر هم آخرین آمار مبتلایان به کووید ۱۹ است. دو میلیون و هفتصد و چهل و چهار هزار و پانصد و چهل و شش نفر هم جزء بهبودیافتگان از کرونا هستند.
آخرین آمار مبتلایان، قربانیان و بهبودیافتگان ویروس کرونا در جهان
بیش از 6 میلیون و 175 هزار نفر شمار مبتلایان به کرونا
جدول مربوط به مبتلایان، قربانیان و بهبودیافتگان ویروس کرونا در جهان
بیش از 6 میلیون و 175 هزار نفر شمار مبتلایان به کرونا
جدیدترین خبر‌ها درباره شیوع ویروس کرونا در جهان و تحولات مربوط به آن به شرح زیر است:
لغو محدودیت‌های قرنطینه‌ای
برج پیزا در ایتالیا به روی عموم بازگشایی شد و در کی یف، پایتخت اوکراین، مراکز تجاری و هتل‌ها فعالیت خود را از سر گرفتند.
در فرانسه، پس از دو ماه قرنطینه و تعطیلی پارک‌ها و گردشگاهها، مردم توانستند به پارک‌ها و باغ‌ها بروند.
هند نیز از کاهش محدودیت‌های قرنطینه‌ای خبر داد و اعلام کرد از هشتم ژوئن اماکن مذهبی، هتل ها، رستوران‌ها و مراکز تجاری بازگشایی خواهد شد.

اجرای قرنطینه در بولیوی
چهار استان از ۹ استان در بولیوی، از جمله سانتاکروز دلاسیرا که موتور اقتصادی این کشور محسوب می‌شود و بیشترین موارد ابتلا به ویروس کرونا را به خود اختصاص داده است، اعلام کردند بر خلاف تصمیم دولت که خواهان ازسرگیری فعالیت‌های اقتصادی است، اقدامات قرنطینه‌ای ادامه می‌یابد.

لغو محدودیت‌های گردشگری
گردشگران آلمانی، فرانسوی یا منطقه اسکاندیناوی می‌توانند از نیمه دوم ماه ژوئن در چارچوب طرح از سرگیری فعالیت‌های گردشگری، به اسپانیا بروند.
یونان نیز از ۱۵ ژوئن به پرواز‌های بسیاری از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا از جمله فرانسه، اجازه ورود می‌دهد. یونان روز قبل از بازگشایی فرودگاه‌های آتن و سالونیک (در شمال یونان) به روی گردشگران ۲۹ کشور از جمله ۱۵ کشور عضو اتحادیه اروپا از همین تاریخ، خبر داد.

رقابت‌های ورزشی مجاز
دولت انگلیس از سرگیری مسابقات ورزشی را از تاریخ یکم ژوئن (دوشنبه) مجاز اعلام کرد، البته بدون حضور تماشاچی. در اسپانیا نیز در آخرین مرحله پیش از از سرگیری مسابقات در تاریخ ۱۱ ژوئن، باشگاه‌های فوتبال اجازه یافتند از روز دوشنبه تمرین‌های گروهی را از سر بگیرند.

پیام پاپ: همه چیز متفاوت خواهد بود
پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان شامگاه شنبه در پیامی ضمن هشدار در این باره که پس از شیوع ویروس کرونای جدید در جهان، همه چیز متفاوت خواهد بود، ازجمله بشریت «بهتر یا بدتر» ظهور خواهد کرد، خواستار «جامعه‌ای عادلانه‌تر» شد.
عربستان/ نخستین نماز جماعت در مسجدالنبی بعد از قرنطینه
در نخستین نماز جماعت بعد از قرنطینه به علت کرونا‏ نمازگزاران در مسجد النبی و همه مساجد عربستان سعودی جمع شدند و نماز صبح امروز یکشنبه را اقامه کردند. مسجد النبی شاهد حضور گسترده نمازگزاران بود و فضایی معنوی داشت. البته اقدامات پیشگیرانه مانند استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی هم برقرار بود و دمای بدن نمازگزاران قبل از ورود به مسجد اندازه گیری شد.
بیش از 6 میلیون و 175 هزار نفر شمار مبتلایان به کرونا بیش از 6 میلیون و 175 هزار نفر شمار مبتلایان به کرونا بیش از 6 میلیون و 175 هزار نفر شمار مبتلایان به کرونا بیش از 6 میلیون و 175 هزار نفر شمار مبتلایان به کرونا بیش از 6 میلیون و 175 هزار نفر شمار مبتلایان به کرونا بیش از 6 میلیون و 175 هزار نفر شمار مبتلایان به کرونا
#carousel99571, #thumbs99571 , #carousel_desc99571 #carousel-wrapper99571 .caroufredsel_wrapper img #carousel-wrapper299571 .caroufredsel_wrapper img #carousel99571 span #carousel99571 img #thumbs99571 a, #thumbs99571 img #carousel_desc99571 span #carousel99571 span, #carousel99571 a, #thumbs99571 span, #thumbs99571 a #carousel99571 img #thumbs99571 img #carousel99571 span #carousel_desc99571 span #thumbs-wrapper99571 #thumbs99571 a #thumbs99571 a:hover, #thumbs99571 a.selected .fluid_container_album img#shadow .next_thumbnail99571 .next_thumbnail99571:hover .prev_thumbnail99571 .prev_thumbnail99571:hover .next_thumbnail99571, .prev_thumbnail99571
بازگشایی صحن مسجدالاقصی
صحن مسجدالاقصی بامداد امروز پس از دو ماه تعطیلی به علت شیوع ویروس کرونا بازگشایی شد. قبه الصخره و مسجدالاقصی از صبح یکشنبه بازگشایی شد.
مقامات فلسطین اواسط ماه مارس با آغاز بحران «کووید-۱۹» در سرزمین‌های فلسطینی و فلسطین اشغالی در چارچوب اقدامات قرنطینه‌ای با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در شهر قدس، مسجدالاقصی، سومین مکان مقدس مسلمانان را بستند. در فلسطین اشغالی با حدود ۹ میلیون نفر جمعیت بیش از ۱۷ هزار مورد ابتلا به «کووید-۱۹» و ۲۸۴ مورد مرگ ناشی از این بیماری ثبت شده است. در فلسطین نیز با حدود پنج میلیون نفر جمعیت، کمتر از ۵۰۰ مورد ابتلا در کرانه باختری و غزه و سه مورد مرگ اعلام شده است. طی ده هفته گذشته و و حتی در ماه مبارک رمضان، مقامات مذهبی از مردم خواسته بودند در خانه هایشان نماز بخوانند.
هر چند که صحن مسجدالاقصی و قبه الصخره از امروز بازگشایی شده است، اما مقامات همچنان تلاش می‌کنند تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنند. استفاده از ماسک در داخل صحن اجباری است و کارکنان به کسانی که ماسک ندارند، ماسک می‌دهند و دمای بدن آن‌ها پیش از ورود به صحن سنجش می‌شود. روی فرش‌ها نیز نوار‌های سفید رنگی به منظور حفظ فاصله اجتماعی چسبانده شده است.
فلسطین اشغالی/ افزایش شدید شمار مبتلایان به کرونا
به گزارش پایگاه خبری العهد لبنان، رژیم صهیونیستی از افزایش شدید شمار مبتلایان به کرونا خبر داد و اعلام کرد شمار مبتلایان به این ویرس طی ۲۴ ساعت گذشته به ۱۱۵ مورد رسیده است و از دوم ماه مه، این نخستین بار است که شمار مبتلایان به کرونا در فلسطین اشغالی طی ۲۴ ساعت از صد نفر فراتر می‌رود.
«موشه بار سیمونتاو» مدیر کل وزارت بهداشت اسرائیل ضمن انتقاد از عدم پایبندی شهرک نشینان به لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی گفت، به طور کلی، مدارس که از ماه جاری باز شده اند، بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا را ثبت کرده اند.
ابتلای ۱۱۵ مورد به ویروس کرونا طی بیست و چهار ساعت گذشته در حالی است که وزارت بهداشت اسرائیل روز پنجشنبه از ابتلای ۷۹ نفر به کرونا خبر داده بود و به مدت چند هفته، شمار مبتلایان به کرونا در اسرائیلی روزانه ۲۰ نفر بود.
به گزارش کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل، ۷۸ نفر از کسانی که طی دو روز گذشته به کرونا مبتلا شده اند از دانش آموزان و اعضای کادر آموزشی یک مدرسه یعنی ۶۳ دانش آموز و ۱۴ معلم هستند.
وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی افزایش شمار مبتلایان را به علت «عدم پیروی اسرائیلی‌ها از دستوراتی نظیر زدن ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حفظ بهداشت شخصی» دانست و گفت: «متاسفانه این بیماری هنوز وجود دارد و گرما و رطوبت باعث ناپدید شدن آن نشده است، در نتیجه اقدامات ما برای مقابله با این بیماری همچنان ادامه دارد».
افغانستان/ثبت هشت فوتی و ابتلای ۶۸۰ نفر
شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از وزارت بهداشت افغانستان از فوت هشت نفر و ابتلای ۶۸۰ نفر دیگر به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.
شناسایی ۸۳۸۰ مبتلای جدید در هند
بیش از ۸ هزار و ۳۸۰ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در هند در شبانه روز گذشته شناسایی شدند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از دهلی نو، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در هند تا کنون به یکصد و هشتاد و دو هزار و یکصد و چهل و سه (۱۸۲۱۴۳) نفر افزایش یافت. از این تعداد هشتاد و شش هزار و نهصد و هشتاد و چهار (۸۶۹۸۴) نفر از بیمارستان مرخص شدند. پنج هزار و یکصد و شصت و چهار (۵۱۶۴) نفر نیز جان باختند.

تایلند/ شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا به ۳۰۸۱ مورد رسید
به گزارش خبرگزاری رویترز از بانکوک، تایلند روز یکشنبه از چهار مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.
به این ترتیب، شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در تایلند به سه هزار و ۸۱ مورد رسید.
از آغاز شیوع ویروس کرونا در تایلند تاکنون, ۵۷ نفر در این کشور بر اثر این ویروس جان باخته اند.

چین/ ثبت دو مورد ابتلای جدید در ۲۴ ساعت گذشته
مقامات بهداشتی چین روز یکشنبه اعلام کردند در بیست و چهار ساعت گذشته دو مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در چین به ثبت رسید.
به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن‏، کمیسیون ملی بهداشت چین همچنین ابتلای سه مورد جدید به بیماری کووید-۱۹ بدون داشتن هیچگونه علامت بیماری را در ۲۴ ساعت گذشته تأیید کرد. با این حال در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد مرگ و میر ناشی از این بیماری در چین به ثبت نرسیده است.
بر اساس این گزارش، شیوع بیماری کووید-۱۹ در چین تاکنون به جان باختن ۴ هزار و ۶۳۴ نفر منجر شده است و ۸۳ هزار و یک نفر نیز به این ویروس آلوده شده اند.

آلمان/ ۲۸۶ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا
به گزارش خبرگزاری رویترز، موسسه روبرت کخ روز یکشنبه اعلام کرد شمار موارد تایید شده آلودگی به ویروس کرونا در آلمان با ۲۸۶ مورد افزایش به ۱۸۱ هزار و ۴۸۲ مورد رسید.
این موسسه همچنین اعلام کرد شمار جان باختگان بر اثر ویروس کرونا در آلمان با ۱۱ نفر افزایش به هشت هزار و ۵۰۰ نفر رسید.

مکزیک/ ۲۸۸۵ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا
به گزارش خبرگزاری رویترز از مکزیکو سیتی، مقامات بخش بهداشت مکزیک روز شنبه از دو هزار و ۸۸۵ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این کشور خبر دادند. به این ترتیب، شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در مکزیک به ۸۷ هزار و ۵۱۲ مورد رسید.
مقامات بخش بهداشت مکزیک همچنین روز شنبه از ۳۶۴ مورد جدید مرگ بر اثر ویروس کرونا در این کشور خبر دادند. به این ترتیب، شمار موارد مرگ بر اثر ویروس کرونا در مکزیک به ۹ هزار و ۷۷۹ مورد رسید.
شمار مبتلایان به بیماری کرونا در جهان از مرز شش میلیون نفر گذشت
خبرگزاری رویترز گزارش داد: آمار احصاشده رویترز نشان می‌دهد شمار مبتلایان به بیماری کرونا در جهان روز شنبه از مرز شش میلیون نفر عبور کرد. این در حالی است که تلفات این بیماری در آمریکای لاتین از مرز ۵۰ هزار نفر فراتر رفت. کشور‌هایی نظیر برزیل، شیلی و مکزیک در حال تقلا برای قطع گسترش این بیماری هستند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۳۶۷ هزار نفر را در جهان گرفته است. البته شمار واقعی تلفات این بیماری بالاتر از این رقم است، زیرا هم آزمایش کرونا محدود است و هم بسیاری از کشور‌ها فوتی‌های کرونایی خارج از بیمارستان را در شمار تلفات کرونا محسوب نمی‌کنند. بسیاری از کشور‌ها به رغم افزایش موارد ابتلا به کرونا مدارس و کارگاه‌ها را بعد از چند هفته قرنطینه بی سابقه که در عین قطع گسترش کرونا موجب ضربه به اقتصاد و از دست رفتن میلیون‌ها شغل شد بازگشایی کرده اند.
احتمال از سرگیری تدریجی پرواز‌های بین المللی در مصر
نادر سعد سخنگوی شورای وزیران مصر از بررسی احتمال از سرگیری پرواز‌های بین المللی در نشست آتی شورای وزیران خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سعد گفت احتمالاً از اوایل ماه جولای پرواز‌های بین المللی با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه کرونا به تدریج از سر گرفته شوند.

افزایش تعداد مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در مصر
وزارت بهداشت مصر روز شنبه از ثبت ۱۳۶۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا که بیشترین تعداد روزانه مبتلایان از زمان شیوع این ویروس در مصر است، خبر داد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره، خالد مجاهد سخنگوی وزارت بهداشت مصر گفت: در بیست و چهار ساعت گذشته ۱۳۶۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشور شناسایی شد.
مجاهد افزود: این بیشترین تعداد روزانه مبتلایان به ویروس کرونا در مصر از زمان شیوع این ویروس در کشور است. وزارت بهداشت مصر روز جمعه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را ۱۲۸۹ مورد اعلام کرده بود.
خالد مجاهد همچنین از ثبت ۳۴ مورد جدید مرگ ناشی از ابتلا به کرونا در بیست و چهار ساعت گذشته خبر داد که بیشترین تعداد روزانه قربانیان کرونا در کشور تا به امروز است.
سخنگوی وزارت بهداشت افزود: مجموع موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشور تا روز شنبه به بیست و سه هزار و ۴۴۹ مورد رسیده است و تا به امروز ۵۶۹۳ نفر از مبتلایان بهبود یافتند.
خالد مجاهد همچنین آمار کل قربانیان ویروس کرونا در مصر را ۹۱۳ تن اعلام کرد.
مصر در راستای تلاش برای جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا، از ماه مارس گذشته تدابیر پیشگیرانه‌ای را شامل تعطیلی مدارس، دانشگاه ها‏، مسابقات ورزشی، کافی شاپ‌ها ومراکز بزرگ تجمعات افراد اتخاذ و مقررات محدود منع رفت و آمد در کشور اعمال کرد.

مکزیک/ ۸۷ هزار و ۵۱۲ مبتلا؛ ۹۷۷۹ فوتی
خبرگزاری رویترز گزارش داد: معاون وزیر بهداشت مکزیک گفت شمار مبتلایان به بیماری کرونا در این کشور به ۸۷ هزار و ۵۱۲ نفر و شمار تلفات این بیماری در مکزیک به ۹۷۷۹ نفر رسید.

یمن / ثبت ۱۲ مورد مرگ جدید ناشی از کرونا در یمن
مقامات دولت (مستعفی و فراری) یمن شنبه شب از ثبت ۱۲ مورد جدید از مرگ ناشی از ابتلا به کرونا خبر دادند که بالاترین آمار روزانه قربانیان از زمان شیوع این ویروس در یمن در تاریخ ۱۰ آوریل گذشته است.
به گزارش خبرگزاری آناتولی، کمیته عالی ملی مقابله با ویروس کرونا وابسته به دولت (مستعفی و فراری) یمن اعلام کرد در بیست و چهار ساعت گذشته ۲۷ مورد جدید از ابتلا به کرونا نیز در مناطق تحت کنترل آن شناسایی شد.
این کمیته مجموع موارد ابتلا به کرونا را ۳۱۰ مورد و تعداد جان باختگان را ۷۷ تن اعلام کرد. ۱۳ نفر هم تاکنون بهبود یافتند.
این آمار مناطق تحت کنترل جنبش انصار الله را شامل نمی‌شود. این جنبش آمار مبتلایان به کرونا در مناطق تحت کنترل خود تا تاریخ ۱۸ مه را چهار نفر اعلام کرد.

برزیل/ شمار مبتلایان به کرونا در برزیل به ۵۰۰ هزار نفر نزدیک شد
خبرگزاری رویترز گزارش داد: برزیل روز شنبه ۳۳ هزار و ۲۷۴ مورد تازه از ابتلا به بیماری کرونا را ثبت کرد که رقم بی سابقه‌ای است.
به این ترتیب شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۴۹۸ هزار و ۴۴۰ نفر رسید.
تلفات کرونا در این کشور نیز با ۹۵۶ فوتی تازه در ۲۴ ساعت گذشته به ۲۸ هزار و ۸۳۴ نفر رسید.

لغو یک هفته‌ای همه پرواز‌های داخلی و خارجی در عراق
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سازمان هواپیمائی عراق در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تا هفته اینده هیچ پرواز داخلی، خارجی و حتی استثنائی در فرودگاه‌های عراق انجام نخواهد گرفت. هدف از این تصمیم، بررسی آخرین راهکار دولت عراق برای مقابله با کرونا اعلام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول