پلیس فتا زنجان سرشاخه‌های اصلی دزدی اینترنتی حرفه‌ای را دستگیر کرد


پلیس فتا زنجان سرشاخه‌های اصلی دزدی اینترنتی حرفه‌ای را دستگیر کرد

زنجان - ایرنا - فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: سرشاخه‌های اصلی دزدی اینترنتی (فیشینگ کاران) حرفه‌ای در داخل و خارج از کشور که مبادرت به کلاهبرداری یک‌هزار میلیارد ریالی کرده بودند از سوی پلیس فتا این استان شناسایی و دستگیر شدند.

سردار رحیم جهانبخش روز یکشنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران افزود: در پی وصول چندین فقره شکوائیه مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان، شناسایی و دستگیری عاملان در دستور کار پلیس فتا استان زنجان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: شناسایی و دستگیری این اعضای باند فیشینگ با هماهنگی دادستان استان زنجان وهمکاری پلیس فتا ناجا و پلیس اینترپل طی پنج فقره نیابت قضایی به استان های مختلف صورت گرفت.

سردار جهانبخش، افزود: با توجه به وسعت دامنه کلاهبرداری‌ها در سطح کشور، مشخص شد مجرمان با ارسال پیامک های انبوه به ۳۵ میلیون نفر با عناوین مختلف از جمله قطع یارانه و کارت سوخت و همچنین ارایه خدمات بانکی، کاربران فضای مجازی را به درگاه‌های جعلی کشانده و پس از سرقت اطلاعات کارت بانکی اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان می کردند.

وی به دستگیری ۶ نفر از متهمان اصلی پرونده که ۲ نفر از آنان در خارج از کشور اقامت داشتند اشاره کرد و اظهار داشت: متهمان پرونده با تهیه کارت های بانکی اجاره‌ای با ترفندهای مختلف اقدام به پولشویی و خرید انواع ارز می کردند.

سردار جهانبخش با بیان اینکه مسوؤلیت حقوقی کارت‌های بانکی برعهده مالکان می‌باشد، تصریح کرد: با توجه به مفتوح بودن پرونده، شهروندان در صورت داشتن شکایت می توانند به پلیس فتا محل سکونت خود مراجعه کنند.

فرمانده انتظامی استان زنجان به شهروندان توصیه کرد، به تبلیغات فضای مجازی در خصوص اجاره کارت بانکی توجه نکنند و در خریدهای اینترنتی مراقب اطلاعات بانکی خود باشند و از صفحات اصلی درگاه‌های بانکی استفاده کنند.

رییس پلیس فتا استان زنجان نیز گفت: اعضای این باند بزرگ فیشینگ که از خارج کشور، حساب صدها مشتری بانکی را هک کرده و بیش از یک هزار میلیارد ریال از حساب آن برداشت کرده‌ بودند، در دام پلیس فتا این استان گرفتار آمدند.

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو افزود: از پارسال، گزارش‌هایی مبنی بر برداشت مبالغ از حساب مشتریان بانک ها به پلیس زنجان ارجاع می شد که با توجه به اهمیت موضوع، موارد با دقت و حساسیت بیشتری ردیابی شد و در نهایت به ۲ سرشاخه در خارج از کشور رسیدیم.

وی اظهار داشت: با بررسی های بیشتر و افزایش دریافت شکایت از شهرهای دیگر، چهار نفر دیگر نیز در استان‌های مختلف کشور در همین رابطه مورد شناسایی قرار گرفتند که پس از دستگیری تحت بازجویی های فنی و تخصصی پلیسی قرار گرفتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید