دما در شش شهرستان استان بوشهر از40 درجه گذشت


دما در شش شهرستان استان بوشهر از40 درجه گذشت

بوشهر-ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در 24 ساعت گذشته دما در شش شهرستان این استان از 40درجه سانتیگراد فراتر رفت.

پیام مساعدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت برازجان و اهرم دمای ۴۷ درجه و خورموج، دیلم و جم نیز به ترتیب دمای ۴۶، ۴۴، ۴۲ و ۴۱ درجه سانتیگراد را تجربه کردند.

وی بیان کرد: براساس پیش بینی‎ها روند افزایشی دما در این استان تا پایان هفته تداوم داد.

مساعدی ادامه داد: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان می دهد که امروز تا ظهر فردا سرعت وزش بادهای شمال غربی بر روی دریا و بخش‌هایی از مناطق شمالی و مرکزی استان افزایش می یابد و به سبب آن سواحل شمالی و مرکزی تا حدودی مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

وی گفت: همچنین امروز و فردا در ساعت‎هایی از بعد از ظهر و شب، رشد ابر در ارتفاعات شرقی استان و احتمال وقوع ناپایداری های موقت جوی دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، در سواحل شمالی و مرکزی وزش باد و گاهی گرد و خاک و در برخی نقاط جنوبی همراه با مه رقیق صبحگاهی پیش بینی شده است.
مساعدی اظهار کرد: در این مدت جهت وزش باد در مناطق شمالی و مرکزی استان شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۲ تا ۳۸ و بر روی دریا طی امروز گاهی تا ۴۶ کیلومتر در ساعت و در مناطق جنوب استان جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا ۳۲ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‎شود.

وی گفت: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر، در سواحل شمالی و مرکزی استان امروز ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر و از فردا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۵:۰۸ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۱۰:۰۶، مد دوم ساعت ۱۵:۳۹ و جزر دوم ساعت ۲۲:۳۷ خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در