قطار شهری اصفهان از سه‌شنبه آغاز بکار می‌کند


قطار شهری اصفهان از سه‌شنبه آغاز بکار می‌کند

اصفهان - ایرنا - قطار شهری کلانشهر اصفهان پس از 2 ماه تعطیلی بدلیل شیوع بیماری کرونا، کار خود را از روز سه‌شنبه هفته جاری آغاز می‌کند.

قطار شهری اصفهان از روز شنبه ۲۴ اسفند سال گذشته برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تعطیل شد.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان روز یکشنبه به ایرنا گفت: بر اساس تصمیم‌گیری صورت گرفته، قطار شهری اصفهان فعالیت خود را از سه‌شنبه این هفته آغاز می‌کند.

ایمان حجتی افزود: قطار شهری اصفهان با رعایت دستورهای بهداشتی کار خود را آغاز خواهد کرد.

در روزهای گذشته فعالیت قطار شهری شهرهایی مانند شیراز نیز آغاز شد.

فعالیت قطار شهری در کلانشهر اصفهان پس از کش و قوس فراوان از سال ۹۴ آغاز شد و تاکنون از سه خط پیش بینی شده برای این شهر، خط یک قطار شهری از شمال تا جنوب به طول ۲۰ کیلومتر و با ۲۰ ایستگاه راه‌اندازی شده است.

فعالیت این خط از مهر سال ۹۴ با راه‌اندازی تعدادی از ایستگاه‌ها آغاز شد تا این که به مرور زمان ۲۰ ایستگاه آن از شمال تا پایانه مسافربری صُفه واقع در جنوب کلانشهر اصفهان راه‌اندازی و وارد سرویس خدمات‌رسانی شد.

در زمان حاضر فقط خط یک قطار شهری در اصفهان فعالیت دارد و عملیات اجرایی خط دوم که شرق را به غرب این کلانشهر متصل می‌کند در حال اجراست.

ماه به ماه و سال به سال به تعداد مسافران خط یک قطار شهری اصفهان افزوده شد به طوری که تعداد آنها از حدود ۸۰ هزار نفر در پاییز به حدود یکصد هزار نفر در روز در اسفند پارسال رسید که بدون شک سهمیه‌بندی بنزین نقش بسزایی در افزایش تعداد مسافران آن در ماه‌های پایانی سال گذشته داشت.

قطار شهری اصفهان در سال‌های اخیر بویژه پس از سهمیه‌بندی بنزین، نقش بسزایی در جابه‌جایی مسافران و گردشگران این کلانشهر به دلیل گذر آن از محور میانی شمال به جنوب داشت و بسیاری از مردم برای امور مختلف مانند رفتن به محل کار، مدرسه و دانشگاه از آن استفاده می‌کردند اما پس از شیوع بیماری کرونا و با توجه به مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، فعالیت خط یک قطار شهری اصفهان از بیست و چهارم اسفند پارسال متوقف شد.

کلانشهر اصفهان افزون بر ۲ میلیون نفر جمعیت دارد.

به گفته رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون، ۱۴۶ هزار و ۶۶۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و تعداد جان باختگان کرونا نیز به هفت هزار و ۶۷۷ نفر رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا