مساجد و بقاع متبرکه در زنجان بازگشایی شدند


مساجد و بقاع متبرکه در زنجان بازگشایی شدند

زنجان - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان استان زنجان گفت: مساجد، اماکن مذهبی و بقاع متبرکه در این استان با رعایت تمامی پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی بازگشایی شدند.

حجت‌الاسلام مختار کرمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازگشایی مساجد، اماکن مذهبی و بقاع متبرکه در استان زنجان برای اقامه نماز است و همچنان برگزاری مراسم که سبب تجمع افراد شود، با محدودیت مواجه است.

وی ادامه داد: توصیه می شود تا نمازگزاران برای اقامه نماز، مهر، سجاده، چادر و کتب ادعیه شخصی را برای استفاده، همراه خود داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان استان زنجان با بیان اینکه حدود یک هزار و ۵۰۰ مسجد و بقعه متبرکه در این استان وجود دارد، اظهار داشت: از عموم شهروندان تقاضا داریم در مراجعه به اماکن مذهبی، همه توصیه های بهداشتی را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود ائمه جماعات، هیات امناء مساجد و بقاع متبرکه و پایگاه های مقاومت بسیج ضمن غبارروبی اماکن مذهبی و مهیا ساختن آن ها برای حضور مردم، همکاری و اهتمام لازم را در خصوص اجرای پروتکل های بهداشتی داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان استان زنجان گفت: مردم متدین و دیندار ما با رعایت اصول بهداشتی و فاصله اجتماعی به خوبی ثابت کردند که مراسم‌ دینی و مذهبی در مساجد و اماکن متبرکه را می‌توان برگزار کرد و این مهم را در برنامه‌های شب قدر و نماز عید سعید فطر به اثبات رساندند.

وی اظهار داشت: خدای متعال را شاکر و سپاسگزاریم که با همت مردم و مسوولان و تلاش کادر درمانی و پزشکی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم متدین و با فرهنگ استان، اکنون در مرحله کنترل ویروس منحوس کرونا قرار گرفتیم تا ان‌شاءالله با ادامه همین روال به موفقیت کامل برسیم.

گفتنی است از اسفند سال گذشته هرگونه اجتماع در اماکن مذهبی و مساجد استان زنجان ممنوع اعلام شده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟