معاون فنی راه‌آهن کشور: اجرای طرح‌های ریلی یزد شتاب می‌گیرد


معاون فنی راه‌آهن کشور: اجرای طرح‌های ریلی یزد شتاب می‌گیرد

یزد- ایرنا- معاون فنی و امور زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران از شتاب بخشی به روند اجرای طرح‌های ریلی راه آهن استان یزد خبرداد و گفت:در صورت تامین نقدینگی ساخت خط دوم بافق - زرین‌شهر و خط آهن یزد - اقلید تا پایان سالجاری به بهره برداری می‌رسد.

سیدمصطفی داودی در دیدار با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد افزود: در سال ۱۳۹۳ عملیات اجرایی خط آهن دوم بافق - ارژنگ در محدوده استان یزد آغاز شد که این طرح باید در سال ۱۳۹۶ به بهره‌برداری می‌رسید، اما محدودیت‌های مالی مانع آن شد که با قول مساعد رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و در جریان سفر رییس جمهوری به استان یزد، تامین نقدینگی این طرح مصوب شد که انتظار می‌رود تا پایان کار دولت دوازدهم شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل راه آهن یزد، وی از اتمام عملیات زیرسازی راه آهن رخش - اقلید به طول ۲۷۴ کیلومتر خبرداد و تصریح کرد: در فاز اول ۱۲۰ کیلومتر این مسیر در حد فاصل رخش - گاریزات با ۸۰ درصد پیشرفت در بخش روسازی در حال اجراست.

محسن صادقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد نیز گفت: طرح ساخت خط آهن دوم بافق - ارژنگ و خط ریلی یزد - اقلید از طرح‌های مهم استان است که در سفر رییس جمهوری تأکید شده تا پایان سال ۹۹ مورد بهره برداری قرار گیرد.

سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنایع جوار ریلی از دیگر مواردی مورد بررسی در این نشست بود.

حدود هزار کیلومتر خط‌آهن که هفت درصد مجموع خطوط ریلی کشور را شامل می‌شود در استان یزد قرار دارد و بیش از ۳۰ درصد عملیات معادل چهار برابر بازدهی و بهره‌وری این بخش به نسبت دیگر نواحی کشور مربوط به راه آهن منطقه یزد است.
در هر شبانه‌ روز ۱۲۰ رام قطار در محدوده راه آهن استان یزد تردد می‌کند که ۳۰ رام آن مسافربری است.
راه‌آهن یزد با سهم حدود ۴۰ درصد حمل‌ و نقل بار ایران در ۱۸ سال گذشته در جایگاه نخست کشور در حمل و نقل ریلی قرار دارد.
بیش از ۸۰ درصد موادمعدنی و افزون بر ۷۰ درصد بارهای ترانزیتی کشور از این استان عبور می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس