راه حل همه مشکلات یاد کردن خدا به بزرگی است


راه حل همه مشکلات یاد کردن خدا به بزرگی است

حجت‌الاسلام آقابابا تاکید کرد: اگر خدا در نظرمان به بزرگی یاد شود به سمت بدی‌ها و ناپاکی‌ها نمی‌رویم و مشکلات‌مان حل می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه: ویژه برنامه بر آستان جانان به مناسبت عید سعید فطر از شبکه رادیویی گفت و گو پخش شد. در این برنامه حجت الاسلام و المسلمین آقا بابا کارشناس امور مذهبی، دینی و تربیتی و استاد دانشگاه درباره اهمیت عید فطر صحبت کرد.

وی در تعریف عید فطر گفت: عید از ریشه «عود» یا بازگشت است، و عید فطر یعنی برگشت به فطرت؛ هنگامی که در ماه رمضان نماز خواندیم، افطار دادیم، قرآن خواندیم، گرسنه شدیم و تشنه شدیم و متوجه شدیم از خود چیزی نداریم با این شرایط در عید فطر به فطرت خودمان باز می گردیم.

حجت الاسلام و المسلمین آقا بابا با نقل روایتی از جابر بن انصاری که پیامبر اکرم (ص) شنیده بود، ادامه داد: در این روایت جابر شنیده است که در عید فطر می گویند صبحگاهان به سوی جایزه های خود بازگردید. و پیامبر به جابر می گوید صبح عید فطر روز توزیع جایزه هاست. فرشته ها می گویند بشتابید به سوی پروردگار کریم.

این کارشناس مذهبی اظهار داشت: یکی از بزرگترین عیدهای ما عید فطر است، عید فطر و غدیر عید واقعی ماست. البته عید نوروز هم مورد تأیید ائمه ماست. اما عید واقعی اعیادی مثل فطر، قربان و... است.

حجت الاسلام و المسلمین آقا بابا در توصیه ای خطاب به مردم تصریح کرد: شب های ولادت و روزهای عید به فرزند و همسر خودم عیدی می دهم، این را می توان به یک سنت تبدیل کرد و در این ایام مردم می توانند عیدی به اطرافیان خودشان بدهند.

وی درباره پرداخت فطریه گفت: اگر مردم فقیر پیدا نکردند، می توانند فطریه را کنار بگذارند و مساجد و خیریه ها را وکیل خود کنند.

در بخش دیگری حجت الاسلام و المسلمین آقا بابا اظهار داشت: باقی ماندن بر عمل صالح سخت تر از خود عمل صالح است، رفتن به کربلا خیلی سخت است اما کربلایی ماندن خیلی سخت تر است. ماه مبارک رمضان تمام شده است، ثواب انجام دادیم اما اگر کیسه نگهداری ثواب سوراخ باشد این عبادت از دست می رود. اینکه مثلا در دورهمی ها می گوییم از فلانی چه خبر و شروع به غیبت می کنیم.

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: برای اینکه نگهداری از عمل صالح را انجام دهیم، باید چند کار انجام دهیم. در دعای ماه مبارک رمضان می گوییم یا علی یا عظیم، در قنوت نماز عید فطر هم خدا هم به بزرگی یاد می کنیم. اگر خدا در نظر ما عظمت پیدا کرد اعمال عبادی را حفظ می کنیم. با بزرگ یاد کردن خدا به سمت گناه نمی رویم.

وی خاطرنشان کرد: حفظ نور سخت تر از کسب نور است، اگر عظمت و بزرگی خدا در نظرمان جلوه کند به سمت بدی ها و ناپاکی ها نمی رویم. این گونه تمام مشکلات مان حل می شود.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022