کتاب «جهش تولید» از سوی نویسنده حوزوی منتشر شد


کتاب «جهش تولید» از سوی نویسنده حوزوی منتشر شد

کتاب «جهش تولید» نوشته حجت الاسلام سروری از سوی انتشارات جوانان موفق منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام حجت الله سروری نویسنده حوزوی که در سالهای اخیر با بیش از ۵۰ تالیف از نویسندگان پرکار حوزوی محسوب می شود در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، گفت: بخشی از این تالیفات به تبیین بیانات مقام معظم رهبری در مناسبت های مختلف از جمله کتاب بصیرت در زندگی، آتش به اختیار، نفوذ (ردپای گرگ) انقلاب اسلامی یک موجود زنده و... و همچنین تبیین شعارهای سال از مقام معظم رهبری از جمله اقتصاد و فرهنگ، اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مقاومتی تولید واشتغال، حمایت از کالای ایرانی، رونق وتولید پرداخته است.

وی افزود: آخرین کتاب بنده کتابی با موضوع شعار سال است که عید فطر امسال منتشر شده است. رهبر معظم انقلاب اسلامی با توجه به یک تحلیل کاملاً واقع‌بینانه از اوضاع اقتصادی کشور و نیازهای واقعی آن، شعار سال ۹۹ را «جهش تولید» عنوان کردند. مساله اقتصاد و معیشت مردم مهم‌ترین چالش چند سال اخیر کشور بود.

حجت الاسلام سروری تصریح کرد: مقام معظم رهبری به عنوان سکاندار این انقلاب در شرایط تحریم‌های ظالمانه دشمنان و جنگ اقتصادی علیه کشور عزیزمان ، تنها راه نجات آن توجه و تقویت اقتصاد دانسته ،که با درایت خود تقریبا در طول یک دهه یعنی از سال ۱۳۹۰ جهاد اقتصادی. ۱۳۹۱ تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، ۱۳۹۲ حماسه سیاسی و حماسه ی اقتصادی،۱۳۹۳ اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی، ۱۳۹۵ اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل، ۱۳۹۶ اقتصاد مقاومتی، تولید - اشتغال، ۱۳۹۷ حمایت از کالای ایرانی،١٣٩٨ رونق تولید و ۱۳۹۹ جهش تولید مطرح کرده و امسال پازل نام‌گذاری ‌این سال ها کامل‌ شده و همگان را به سیاست‌های اجرایی و عملیاتی برای تحقق این مهم سوق دادند.

نویسنده کتاب جهش تولید بیان کرد: هر چند در طول این سال ها اقداماتی از طرف دستگاه‌های مختلف صورت گرفته است ، ولی متاسفانه همچنان دغدغه‌های مقام معظم رهبری به معنای واقعی به قوت خود باقیست. شعارهایی که طول این سالها از سوی رهبر حکیم و فرزانه مطرح می شود ، باید به مثابه راهبرد کلان کشور مورد توجه قرار بگیرد و دستگاه های اجرایی و دولت های بر سر کار آمده بکوشند قدمی برای عملیاتی کردن این راهبرد و راه‌هایی برای تحقق آن در وضعیت حساس کشور پیاده‌سازی کنند. وظیفه مدیران و دستگاه‌های مسئول فقط تکرار بیانات رهبری نباشد و فقط در حد شعار نماند ؛ بلکه کار اصلی و مهم آن است که به صورت عملی تلاش کنند تمرکز و تجمیع امکانات و استفاده درست ازمنابع کشور به سمت حمایت از رونق تولید ملی سوق پیدا کند.

وی گفت: بنابراین تحقق عملی «جهش تولید» در کشور نیازمند عزم و اراده جدی سه قوه و اقدام جهادی مدیران و متولیان در همه حوزه های مختلف با کمک مردم عزیز است. ایشان خطاب به دست‌اندرکاران تأکید کردند: جوری عمل کنید که با جهش تولید، تغییری محسوس در زندگی مردم به‌وجود آید که البته لازمه تحقق این هدف برنامه‌ریزی است و بخشهای مختلف مانند سازمان برنامه، مجلس و مرکز تحقیقات آن، قوه‌قضائیه، مجموعه‌های دانش‌بنیان و گروه‌های پر شمار جوان، مبتکر و فعال باید در این برنامه‌ریزی‌ها شرکت کنند.

وی بیان کرد: این نام‌گذاری از دوجهت هوشمندانه و خردمندانه وحکیمانه است ، اول از این جهت، که تحولات و توسعه اقتصادی و عبور از تحریم ها و دوم این که «جهش تولید» ابزار اصلی قدرت کشور است. آنچه بر اهمیت نام‌گذاری امسال می‌افزاید توجه به عمق مسئله تحریم‌ها است.

این نویسنده حوزوی گفت: وقتی آمریکا به عنوان دشمن شماره یک ملت ایران در طول این ۴۱ سال گذشته در نبردی نابرابر با همه توان و امکاناتش در آن سوی مرزها و این سوی مرز از تمام ظرفیت‌ها برای پیاده کردن طرح‌های عملیاتی - روانی و امپراطور رسانه‌ای و فضای مجازی استفاده نموده تا با هدف ایجاد درد و فشار و به زانو در آوردن ملت بزرگ ایران وارد کارزار شده، ملت ما باتمسک ذات حضرت حق وتوسل به اهل بیت علیهم السلام به آیه ۶۰ سوره انفال « وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ» تمام توان و نیرو و قدرت خود را برای مقابله با دشمنان‌، به کار بسته و با استقامت و آماده‌باش دائمی و آمادگی برای ساختن ایران قوی و سرافراز با تکیه بر دانش بومی و جوانان برومند این مرز و بوم و بهره‌گیری از علوم و تکنولوژی روز دنیا و تکیه بر توانمندی‌های داخلی و هم‌افزایی همه اقشار و آحاد ملت در این نبرد سرنوشت‌ساز، در مقابل تمام تکِ های ‌دشمن، به پاتکِ آن اهتمام خواهیم داشت.

وی افزود: این کتاب با۱۲۰ صفحه در چهار فصل تدوین شده است، فصل اول اهمیت وجایگاه تولید، فصل دوم عوامل وموانع تولید، فصل سوم با عنوان جهش تولید و فصل چهارم با عنوان عوامل وموانع جهش تولید تنظیم گردیده است.

حجت الاسلام سروری در پایان بیان کرد:امیدوارم همه مردم مخصوصا مسئولان اجرایی کشور به رهنمودهای حکیمانه و مدبرانه مقام معظم رهبری توجه و دقت نموده و برای پیشرفت ، سربلندی و شکوفایی کشورمان گام مضاعفی برداریم.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان