مسیر تولید ایمن و با کیفیت از استاندارد می‌گذرد


مسیر تولید ایمن و با کیفیت از استاندارد می‌گذرد

مدیر کل استاندارد استان یزد با اشاره به ضرورت اهتمام بیشتر به استاندارد برای تحقق جهش تولید در سالی که با این عنوان مزین شده است، تاکید کرد: مسیر تولید ایمن و با کیفیت از استاندارد می‌گذرد.

«محمد رضا زارع بنادکوکی» در نشست شورای معاونین این اداره کل که با حضور «محمدرضا دشتی اردکانی» نماینده مردم اردکان در مجلس یازدهم شورای اسلامی برگزار شد، ضمن معرفی این نهاد دولتی و برشمردن قابلیت‌های مجموعه آزمایشگاه‌های موجود، گزارشی از عملکرد سال گذشته این اداره کل ارائه کرد و افزود: امسال توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان سال «جهش تولید» نامگذاری شده که ضروری است بیش از گذشته در جهت تحقق شعار سال به جایگاه استاندارد در جامعه توجه شود چرا که مسیر تولید ایمن و با کیفیت از استاندارد می‌گذرد.

وی خاطرنشان کرد: از جمله مشکلات کهنه و نگران‌کننده پیش روی این اداره کل، غریبه بودن جمع قابل توجهی از شهروندان، صنوف و حتی مدیران و مسئولان استان با واژه و مفهوم استاندارد است که جهت رفع این نقیصه و توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد در گام اول در حوزه اداری طرح ابتکاری اجرای دوره‌های آموزشی استاندارد برای تمامی کارمندان دولت از سوی این اداره کل پیشنهاد شده است.

این مسئول ادامه داد: توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد از جمله ضروریات این استان است و بارها توسط مسئولان این مجموعه عنوان شده است که امکانات قلیل موجود در این اداره کل قادر به برآورده کردن ورفع این ضروریات نیست و از این رو دست نیاز و کمک ما به سوی تمامی مسئولان به ویژه رسانه‌های استان دراز است.

زارع در پایان سخنان خود نیز گفت: عمده امکانات مورد نیاز آزمایشگاهی در حوزه صنعت کاشی و سرامیک و دانش لازم در اداره کل استاندارد استان یزد وجود دارد که با توجه به این که استان یزد قطب صنعت کاشی و سرامیک در کشور است، خواستار راه‌اندازی شعبه ای از پژوهشگاه استاندارد در زمینه کاشی و سرامیک در استان هستیم و در این باره از تمام مسئولان مرتبط استانی و کشوری جهت تحقق این امر درخواست کمک و مساعدت ویژه داریم.

«محمدرضا دشتی اردکانی» نماینده منتخب مردم اردکان نیز در این نشست گفت: ضروری است که اداره کل استاندارد استان یزد با توجه به جایگاه مهمی که در جامعه دارد، قوانین،آیین‌نامه‌های اجرایی، دستورالعمل‌ها و روش‌های اجرایی محکمی داشته باشد تا بتواند با قوت عمل کند.

وی افزود: یکی از راه‌هایی که سلامت و امنیت جامعه بیشتر حفظ می‌شود، آن است که کالاها و خدمات با کیفیت بهتر و بیشتری به دست مردم برسد که به طور قطع، قانون مهم‌ترین و موثرترین ابزار به منظور عملکرد بهینه سازمان ملی استاندارد و به تبع آن دوایر استانی است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان یزد، نماینده مردم اردکان با توجه به سبقه و تحصیلات حقوقی خویش همچنین خاطرنشان کرد: آمادگی کامل داریم تا در خصوص استاندارد‌سازی کالاها و خدمات و نیز توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد انرژی خود را در مجلس شورای اسلامی مصروف تصویب طرح‌ها و لوایح مرتبط رسیده در این حوزه کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا از سال 1969 انسان دیگر بر روی ماه فرود نیامد؟