هشدار محیط زیست درباره آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها با گرم شدن هوا


هشدار محیط زیست درباره آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها با گرم شدن هوا

سرهنگ جمشید محبت خانی به مردم نسبت به وقوع آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها با گرم‌تر شدن هوا هشدار داد.

هشدار محیط زیست درباره آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها با گرم شدن هوا

جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وقوع آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها با گرم‌تر شدن هوا اظهار کرد: سال گذشته با هشدار‌هایی که داده شد و همکاری سازمان محیط زیست با سایر سازمان‌ها و فعالان محیط زیست در کشور مسئله آتش سوزی کنترل شد و این موضوع نسبت به دو سال اخیر ۲ درصد کاهش داشت.

او با بیان اینکه این موضوع امسال نیز پیش بینی شده است، گفت: در دو ماه اول امسال (فروردین و اردیبهشت) در مقایسه با دو ماه اول سال گذشته با کمک مردم و رسانه‌ها آتش سوزی کمتری اتفاق افتاده است، اما با توجه به اینکه، فصل بهار فصل زاد و ولد حیات وحش است حتی کمترین میزان آتش سوزی هم مخاطرات زیادی برای حیات وحش خواهد داشت.

سرهنگ محبت خانی با اشاره به اینکه بالغ بر ۷۰ درصد آتش سوزی‌های سال گذشته به دلیل عامل انسانی و غیر عمد بوده است، افزود: مطمئن نشدن از خاموش شدن آتش توسط افراد یکی از عوامل آتش سوزی مراتع است، همچنین وزش باد سبب شعله ور شدن آتش و انتشار آن به مناطق اطرافش می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست تأکید کرد: مردم باید از خاموش شدن آتشی که در جنگل روشن می‌کنند اطمینان یابند و از رها کردن زباله به ویژه زباله‌های پلاستیکی و شیشه‌ای خودداری کنند، زیرا این گونه زباله‌ها بر اثر تابش نور خورشید همچون ذره بین عمل می‌کنند.

او با اشاره به اینکه امسال در سازمان محیط زیست آمادگی لازم برای مقابله با این موضوع اعلام شده است، بیان کرد: نیاز است تا مردم نیز در کنار سازمان محیط زیست و سایر سازمان‌ها و فعالان در این عرصه با رعایت نکات و توجه به هشدار‌ها کمک رسان باشند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست مطرح کرد: عزیزی از سپاه پاسداران در حین اطفای حریق در کرمانشاه شهید راه طبیعت شد که این موضوع را تسلیت می‌گویم و از کل خدمات نیرو‌های مسلح تشکر می‌کنم و قدردان آن‌ها خواهیم بود.

او درباره گونه‌های حیات وحشی که در پی آتش سوزی اخیر کهگیلویه و بویر احمد دچار حادثه شده اند، افزود: تا زمانی که محیط بان‌ها در منطقه حضور دارند تلاش می‌کنند تا حیوانات را به مناطق امن منتقل کنند، همچنین حیوانات آسیب دیده به مراکز درمانی و کلینیک پارک پردیسان منتقل خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

گلایه محیط زیست از نداشتن بالگردهای مخصوص اطفای حریق جنگل

استفاده از هلی کوپتر و تجهیزات نوین در پایگاه‌های محیط بانی

گسترش آتش‌سوزی جنگل‌های زاگرس به مناطق آزاد

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا