مهندس ب ام و از نقاط ضعف و قوت مسابقات شبیه ساز می گوید


مجله خودرو ایران – همانطور که شاهد هستید مسابقات مجازی و شبیه سازها، هر روز در حال برگزاری هستند، مهندس ب ام و از مقایسه این رقابت ها با رقابت های دنیای واقعی صحبت می کند و نظرات جالبی را می دهد. برخی از افراد می گویند که این مسابقات تنها در دوران شیوع ویروس کرونا یک دوره اوج موقتی دارند و پس از این دوران و از سرگیری رقابت های واقعی در پیست این...

مجله خودرو ایران – همانطور که شاهد هستید مسابقات مجازی و شبیه سازها، هر روز در حال برگزاری هستند، مهندس ب ام و از مقایسه این رقابت ها با رقابت های دنیای واقعی صحبت می کند و نظرات جالبی را می دهد.

برخی از افراد می گویند که این مسابقات تنها در دوران شیوع ویروس کرونا یک دوره اوج موقتی دارند و پس از این دوران و از سرگیری رقابت های واقعی در پیست این مسابقات مجازی دیگر هیچ شرکت کننده ای را در خودش نمی بیند.

یِرون دِن بویر برای مدت زمان زیادی است که با خودروهای مسابقه ای ب ام و کار می کند. او کارش را با مسابقات خودروهای جی تی 3 شروع کرد و حال دارد روی توسعه خودروی جدید ب ام و ام 4 جی تی 3 کار می کند.

اما در دوران قرنطینه او در مسابقات مجازی و شبیه ساز که سرتاسر دنیا برگزار می شد شرکت کرده و مسابقه داده است.

همه چیز مانند واقعیت قابل پیکربندی است

طبق گفته های وی با توجه به تجربه گسترده او هم به عنوان راننده و هم به عنوان مهندس، او نیاز به دریافت نکاتی از سوی رانندگان حرفه ای شبیه ساز در ابتدا داشت تا بتواند تنظیمات خودروی مجازیش را به درستی انجام دهد. این مهندس بیان کرده است که:

در شبیه ساز شما می توانید هر چیزی که در واقعیت اتفاق می افتد را پیکربندی کنید: شاسی، ایرودینامیک، فشار تایر و…همه چیز.

به عنوان قانون، تنظیمات کامل باز و روان است و شما می توانید پارامترهای خیلی زیادی را پیکربندی کنید. این مسئله آسانی نیست و شما باید دقیقا بدانید که دارید چه می کنید.

مهندس ب ام و از نقاط ضعف و قوت مسابقات شبیه ساز می گویدمهندس ب ام و از نقاط ضعف و قوت مسابقات شبیه ساز می گوید

F1

پیکربندی تنظیمات توسط دن بویر در پیست واقعی نیازمند دورهای تمرینی خیلی زیادی است و رانندگان باید به وی بگویند که چه چیزهایی نیاز به تغییر دارند. اما از آنجایی که در دنیای مجازی او خودش هم راننده و هم مهندس است اوضاع کمی سریع تر پیش می رود اما از لحاظ تنظیمات در دسترس، مسابقات شبیه ساز قابل مقایسه با مسابقات واقعی می باشد.

استراتژی یکسان بین مسابقه واقعی و شبیه ساز

وقتیکه کار به استراتژی مسابقه و جمع آوری اطلاعات می رسد، در هر دو نوع رقابت یک روند یکسانی شکل می گیرد:

من در یک مسابقه چهارساعته در نوردشلایف(حلقه شمالی نوربرگرینگ) به همراه همکارم شرکت کردم. ما باید در مورد تاکتیک هایی که می خواستیم استفاده کنیم، محاسبه مصرف سوخت و تعیین استراتژی تایرها باهم صحبت کنیم، خیلی حس فوق العاده ای بود.

ما محاسبه کرده بودیم که پیشتاز مسابقه پیش از پایان زمان مسابقه از خط پایان عبور می کند و ما هنوز باید یک دور دیگر بزنیم.

با به خاطر سپردن این موضوع، ما سوخت بیشتری را در خودرو قرار دادیم که به ما اجازه داد تا از خودروهای دیگری که سوخت کم آورده بودند در پایان مسابقه و در قسمت”Döttinger Höhe” پیست سبقت بگیریم. مهندس درونم به واقع در آن لحظه ظهور پیدا کرده بود.

مهندس ب ام و از نقاط ضعف و قوت مسابقات شبیه ساز می گویدمهندس ب ام و از نقاط ضعف و قوت مسابقات شبیه ساز می گوید

شبیه ساز مسابقات

شباهت در تلمتری و بررسی داده ها

از لحاظ بررسی داده ها، شباهت بین مسابقات شبیه ساز و مسابقات واقعی دنیای موتور اسپورت متحیر کننده است:

در دنیای واقعی شما می توانید روی داده های تلمتری متفاوت هر راننده تمرکز کنید. (می توانم ببینم) که در کجا دیر یا زود ترمزگیری می کنم؟ در کجا باید دنده بعدی را انتخاب کنم؟ این داده ها بین دنیای شبیه ساز و واقعی کاملا شبیه هم می باشد.

شما حتی می توانید از یک برنامه یکسان برای بررسی اطلاعات استفاده کنید. این خیلی خوب و جالب است.

یک فرق اساسی بین دنیای واقعی و شبیه ساز

اما به همان اندازه که شباهت وجود دارد، یک تفاوت اساسی نیز بین مسابقات شبیه ساز و واقعی وجود دارد که مهندس ب ام و آن را اینگونه شرح می دهد:

اگر شما در پیست واقعی اشتباه کنید نمی توانید به سادگی روی دکمه شروع مجدد بزنید و دوباره تلاش کنید. خودرو خراب شده است.(و مسابقه شما تمام).

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد