بازگشت مسلمانان به مساجد اندونزی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی


بازگشت مسلمانان به مساجد اندونزی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی

مسلمانان در برخی از بخش های اندونزی در پی بازگشایی مساجد پس از چند هفته تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا در نماز جمعه شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «oanow»،مسلمانان در برخی از بخش های اندونزی در پی بازگشایی مساجد پس از چند هفته تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا در نماز جمعه شرکت کردند.

دستورالعمل های صادر شده برای عبادت و ادای نماز در مساجد اندونزی از سوی «فخرالرازی»؛وزیر امور مذهبی بسیاری از سنت های قدیمی را تغییر داده است.

نمازگزاران معمولا در نمازهای جماعت شانه به شانه هم نماز می خوانند و وقتی نماز تمام می شود برای گفتن قبولی طاعات به هم دست می دهند.

اما حالا به مسلمانان دستور داده شده است که هنگام نماز حداقل یک متر از هم فاصله داشته باشند و نمازگزاران از دست دادن به هم بپرهیزند.

همچنین بر اساس دستورالعمل های جدید هیچ کودکی اجازه ورود به مساجد را ندارد و رعایت نکات بهداشتی مانند استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از سوی پلیس کنترل می شود.

«جوکو ویدودو»،رئیس جمهوری اندونزی در بیانیه ای اعلام کرد که می خواهد کشورش هم از نظر اقتصادی پویا باقی بماند و هم از گزند ویروس کرونا در امان باشد.

دولت اندونزی در حال مستقر کردن تدریجی 340 هزار نیروی امنیتی برای کنترل قوانین و مقررات بهداشتی در آستانه بازگشایی کسب و کارها در این کشور است.

در اندونزی تا کنون 25 هزار و 200 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و از این تعداد بیش از یک هزار و 500 نفر جان خود را از دست داده اند که بالاترین آمار تلفات در آسیای جنوب شرقی محسوب می شود.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس