توصیه‌هایی برای افزایش طول عمر با وجود کرونا


یک مدرس دانشگاه در حوزه علوم روانشناسی به بیان توصیه‌هایی برای افزایش طول عمر با وجود کرونا و دیگر مشکلات پرداخت. به گزارش میزان، سید غلامرضا کاظمی دینان به تشریح چگونگی برخورد با وقایع مختلف و رفع استرس‌ها در...

یک مدرس دانشگاه در حوزه علوم روانشناسی به بیان توصیه‌هایی برای افزایش طول عمر با وجود کرونا و دیگر مشکلات پرداخت.

به گزارش میزان، سید غلامرضا کاظمی دینان به تشریح چگونگی برخورد با وقایع مختلف و رفع استرس‌ها در اتفاقاتی همچون شیوع کرونا یا وقوع زلزله و دیگر اتفاقات ناگوار پرداخت و گفت: اولین نکته‌ای که در برخورد با مشکلات باید مدنظر قرار دهیم این است که توجه کنیم خداوند مصلحت ما در نظر می‌گیرد، هیچ گاه بندگانش را تنها نمی‌گذارد و هیچ اتفاقی به صورت تصادفی برای ما اتفاق نمی‌افتد. اگر به چنین مساله‌ای اعتقاد داشته باشیم، از مشکلات مختلف مضطرب نمی‌شویم و می‌توان به راحتی از آن عبور کنیم.

وی ادامه داد: برخی از مشکلات باعث ایجاد خلاقیت در انسان می‌شود و زمینه‌های بهتری را برای آن فرد ایجاد می‌کند که تاثیرات بسیاری را به همراه دارد.

این کارشناس روانشناسی خاطرنشان کرد: همه اینگونه نیست که بگوییم اگر مشکلی برای فردی صورت می‌گیرد، آینده یک فرد از بین می‌رود و اساسا با ناراحت شدن آن مشکل حل نمی‌شود.

وی ادامه داد: زمانی که شما به بیماری‌ها و مشکلات بها دهید و برای آنان ارزش قائل شوید و از آنان بترسید، قاعدتا این مسائل بیشتر شما را درگیر خواهد کرد و شما را مغلوب خواهند کرد.

کاظمی دینان تصریح کرد: اگر ما ذهن خود را درگیر بیماری کنیم و یا به طور مجسم ذهن و روح خود را درگیر کرونا کنیم، قطعا این مسائل در سر راه شما باقی می‌مانند در حالی که مثبت اندیشی می‌تواند افراد را از ابتلا به بیماری‌هایی مانند کرونا حفظ کند.

وی ادامه داد: پیشنهاد من این است که همه در این شرایط سخت زیبانگر و مثبت نگر باشیم و در این صورت است که مشکلات، بیماری‌ها و سختی‌ها از زندگی ما بیرون می‌روند.

این کارشناس روانشناسی تصریح کرد: افراد منفی‌نگر همواره به دنبال بهانه‌ای برای غمگین بودن می‌گیرند در حالی که افراد مثبت اندیش برای زندگی خود برنامه دارند و از مشکلات در جهت پیشرفت خود استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: افراد منفی نگر در بیماری‌ها به بدترین وجه آن نگاه می‌کنند و مرگ را سرنوشت خود می‌دانند در حالی که افراد مثبت اندیش به بهبود و راه‌های درمان بیماری خود فکر می‌کنند و هیچ گاه امید خود را از دست نمی‌دهند.

کاظمی دینان خاطرنشان کرد: اگر انسان‌ها بدانند که با قوی بودن و ایمان داشتن هیچ چیزی نمی‌تواند فرد را تحت تاثیر قرار دهد و به نظر من شجاعت داشتن و قوی بودن تنها عاملی است که زمینه را برای ابتلا به این بیماری در افراد بیشتر می‌کند.

وی ادامه داد: یافته‌های علمی هم این مساله را ثابت کرده‌اند که افرادی که می‌ترسند، با تضعیف سیستم دستگاه ایمنی خود عملا کرونا را به سمت خود دعوت می‌کنند و این افراد از احتمال بیشتری در ابتلا به کرونا برخوردار هستند.

این کارشناس روانشناسی خاطرنشان کرد: در همین ایام کرونا شاهد بودیم که بسیاری از افراد تنها از شنیدن ابتلا به کرونا سکته کرده و جان خود را از دست دادند در نتیجه نباید از این مساله بترسیم و تنها باید آمادگی خود را در قبال چنین مسائلی بالا ببریم.

وی با بیان اینکه مشکلات تنها به کرونا و وقوع زلزله و یا حتی مشکلات اقتصادی ختم نمی‌شوند، تصریح کرد: امید داشتن یکی از مولفه‌هایی است که عمر انسان را زیاد می‌کند و حتی در بیماران سرطانی شاهد هستیم که افراد با حفظ امید و توان بدنی خود توانسته‌اند سرطان را شکست داده و یا مدت آن را طولانی کنند.

این مدرس دانشگاه در حوزه علوم روانشناسی اعلام کرد: ما باید بپذیریم که در قطار زندگی نشسته‌ایم که در همه نقاط آن راه هموار نیست، مسائل طبیعی وجود دارند برای مثال در مقابله با زلزله آمادگی خود را بالا ببرم.

وی ادامه داد: انسان‌ها باید بدانند که در برخورد با مشکلات با صبر و منطق برخورد کنند و در صورت چنین رویه‌ای می‌توانند طول عمر طولانی را داشته باشند.

مدرس دانشگاه در حوزه علوم روانشناسی با بیان اینکه نباید از مشکلات بترسیم، خاطرنشان کرد: وقتی همه امور به دست خداوند است، نباید از هیچ مساله‌ای بترسیم و هر اتفاقی در زندگی ما بیفتد، قطعا یا آزمونی برای ماست و یا اینکه مصلحتی در پشت آن است تا آبدیده شویم.

وی ادامه داد: زمین خوردن همیشه بد نیست چراکه برخی فکر می‌کنند که در صورت چنین مساله‌ای باید از زندگی دست شست در حالی که مشکلات، سختی‌ها نعمت الهی هستند و باید با امید با آنان برخورد کنیم.

کاظمی دینان با بیان اینکه انسان‌ها در زمان بیماری قدر سلامتی را درک می‌کنند، تصریح کرد: کرونا با تمام بدی‌هایش برای ما خوبی‌هایی هم داشت از جمله اینکه به همه انسان‌ها فهماند که از چه نعمت‌هایی برخوردارند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در هر لحظه باید از زندگی لذت برد و با شادی و امید باید از هر فرصتی که در اختیار ما قرار داده شده است، استفاده کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها