اجرای رزمایش مواسات در شهرستان گردشگری سرعین


اجرای رزمایش مواسات در شهرستان گردشگری سرعین

اردبیل - ایرنا- امام جمعه سرعین با اشاره به برگزاری رزمایش مواسات در این شهرستان بیان کرد: در اجرای این طرح در کنار محرومان دستفروشان نیز حمایت شدند.

حجت‌الاسلام محمود اصغری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه رزمایش مواسات و همدلی در این شهرستان اظهارداشت: سرعین با توجه به گردشگری بودن آن، فضای متفاوتی نسبت به شهرستان‌های دیگر استان داراست ، در این شهرستان با توجه به وجود استخرهای آب‌گرم، هتل، رستوران و بازار، کشاورزی وجود ندارد که بعد از شروع ویروس کرونا مسوولان آب‌گرم و هتل‌ها، تمامی فعالیت‌های خود را تعطیل کردند و وضعیت کارگران آنها در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت.

وی افزود: با رایزنی‌های صورت گرفته با مدیران این مجموعه‌ها مقرر شد حقوق کارگران در این مدت پرداخت شود که هفته پیش با برآورد صورت گرفته تاکنون سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فقط این افراد به کارگران خود حقوق پرداخت کردند تا محتاج و گرفتار نشوند.

اصغری با اشاره به اینکه تاکنون سه بار مدیران این مجموعه‌ها برای همفکری دعوت شده‌اند، ادامه‌داد: با رایزنی‌های صورت گرفته مبالغی در اختیار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گذاشتند تا در روستاها و شهرها میان نیازمندان توزیع شود، همچنین ۲ مرتبه نیز از تهران مبالغی واریز شد که در مجموع پنج نوبت کمک مومنانه در شهرستان صورت گرفته است.

امام جمعه شهرستان سرعین با بیان اینکه در روستاها و شهرها افراد دستفروش بسیاری مشغول فعالیت بودند که به دلیل شیوع ویروس کرونا کسب و کار آنها تعطیل شد، گفت: به هر کدام از این دستفروشان ۲ تا ۳ میلیون وجه نقد پرداخت شد تا بتوانند برای ادامه زندگی خود هزینه کنند.

وی با اشاره به اینکه ستاد اجرای فرمان امام خمینی (ره) نیز ۹۰۰ بسته تحویل داد، افزود: این بسته‌های ارزاق توسط سپاه میان نیازمندان توزیع شد.

اصغری با اشاره به اینکه وضعیت شهرستان سرعین از روز نخست سفید بوده و تاکنون وضعیت فوق‌العاده در این شهرستان اعلام نشده است، گفت: با اقدامات صورت گرفته ۱۳۰۰ نیازمند که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی نبودند، شناسایی شدند که عمده این افراد جزو دستفروشان و کسبه بودند که به دلیل تعطیلی استخرهای آب‌گرم، هتل‌ها و بازار با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده بودند.

امام جمعه شهرستان سرعین با اشاره به اینکه کارگران ساختمانی انبوه‌سازان در این شهرستان مشکل دیگری بودند، افزود: با دعوت از این افراد از آنان درخواست کردیم تا کارگران خود را رها نکنند و در این مدت نیز به آنها حقوق پرداخت کنند تا دچار مشکل نشوند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فضای مجازی برای استفاده در امور خیر و مذهبی گفت: هر روز نیم ساعت قبل از نماز مغرب در مسجد جامع حاضر شده و به صورت زنده در فضای مجازی سخنرانی می‌کنم، همچنین در شب‌های احیا تمام مساجد شهرستان باز بود و با حضور مردم برنامه‌های معنوی اجرایی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !