توسعه شهری در شرایط سخت اقتصادی به همراهی شهروندان نیاز دارد


توسعه شهری در شرایط سخت اقتصادی به همراهی شهروندان نیاز دارد

تبریز - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی در شهرها در شرایط سخت اقتصادی فعلی به تعامل، همبستگی و همراهی شهروندان نیاز دارد.

جواد رحمتی، روز شنبه در مراسم بهره برداری از ۱۰ طرح عمرانی شهرداری منطقه ۴ تبریز افزود: شهرداری تبریز در شرایط سخت فعلی تلاش می کند تا خدمات و امکانات خود را به صورت عادلانه در مناطق مختلف توزیع کند.

وی با تاکید بر اینکه لازم است تا این خدمات به جای جای شهر تبریز توسعه یابد، اظهار داشت: پروژه خیابان شهید خلیلی آماده بهره برداری بود اما به دلیل رعایت مسائل فاصله گذاری اجتماعی، افتتاح آن به تعویق افتاد.

شهردار تبریز نیز در این مراسم با بیان اینکه سال ۹۹، سال شکوفایی این شهر نام گذاری شده است، گفت: طرح های منطقه ۴ بر اساس برنامه های کلی مدیریت شهری و برای تقویت زیرساخت های شهری این منطقه به بهره برداری رسید.

ایرج شهین باهر، با بیان اینکه اغلب این طرح ها در حوزه مسیرگشایی، پارک و ساماندهی معابر است، افزود: اجرای این طرح ها در این منطقه موجب ایجاد ارزش افزوده و نوسازی بافت فرسوده شده و در نتیجه آن ها رفاه مردم تامین می شود.

وی اعتبار صرف شده برای اجرای این پروژه ها را حدود ۴۴ میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: تلاش می شود طرح های دیگری طبق برنامه ریزی هایی که در بودجه سال ۹۹ شورای اسلامی تبریز برای توسعه مناطق کم برخوردار شهر مصوب شده، اجرا شود.

شهرداری تبریز، مسیرگشایی خیابان شهید خلیلی با اعتباری بیش از ۱۶ میلیارد تومان، ساماندهی مهرانه رود، آسفالت ریزی اساسی معابر منطقه ۴، اجرای کانال های هدایت آب های سطحی برای جلوگیری از سیلاب در راستای برنامه های زیرساختی و پیاده روسازی و احیای جداره های بافت تاریخی تبریز را از جمله طرح های مورد بهره برداری اعلام کرد.

شهین باهر، با بیان اینکه امروز همچنین پارک های محله ای صنوبر و رز، بهسازی و آماده سازی تعدادی از قطعات مسکونی شهیدان ذاکر و ۲ باب سرویس بهداشتی مورد نیاز به بهره برداری رسیدند، ادامه داد: این افتتاح ها بصورت مستمر و به ترتیب در سایر مناطق شهرداری تبریز نیز انجام خواهد شد.

وی یادآوری کرد: محدودیت، تحریم، مشکلات اقتصادی و حتی کرونا نمی تواند باعث شود تا میزان خدمت رسانی به مردم کاهش یابد و با تلاش کارکنان و مدیران شهرداری، امسال در تمام حوزه ها از جمله فضای سبز و عمرانی، طرح های ویژه ای به بهره برداری خواهد رسید.

نائب رئیس شورای اسلامی تبریز نیز در این مراسم گفت: توزیع متوازن خدمات محله‌ای و مبارزه با فساد ۲ رویکرد مهم شورای پنجم از آغاز بکار تا امروز بوده است.

سونیا اندیش، افزود: توجه به رضایتمندی و مطالبات مردمی اولویت این شورا بوده و تصور می شود توزیع متوازن و متساوی خدمات محله‌‍ای در شورای پنجم نسبت به دوره‌های پیشین بهبود یافته است.

وی اظهار داشت: در سال‌های قبل و دوره‌های پیشین توسعه شهری بیشتر در مناطق برخوردار روی داده بود و مناطق برخوردار هر دوره برخوردارتر شده اند و خدمات محله‌ای که باید در مناطق ۱۰ گانه به طور مساوی و نسبت به تعداد جمعیت توزیع می شد، اتفاق نیفتاده بود.

توسعه زیر ساخت ها مهمتر از طرح های ویترینی است

نائب رئیس شورای اسلامی تبریز گفت: در این دوره شورا، نخستین توجه اعضا بر خدمات محله‌ای و توسعه شهری در تمام مناطق متمرکز شده و اولویت نیز با مناطق کم برخوردار بوده و توسعه زیرساخت‌ها هموراه ارجح‌تر از اجرای طرح های ویترینی است.

اندیش، با اشاره به توجه به مناطق کم برخوردار در بودجه بندی سالانه شهرداری تبریز، ادامه داد: اولویت‌های مناطق در بودجه‌بندی سالیانه اخذ شده و این درخواست‌ها در کمیته‌های فنی شورا بررسی و سپس تبدیل به برنامه بودجه سالانه شده است.

وی با بیان اینکه شعار هر محله، یک پارک محله ای در تبریز تا حدودی عملیاتی شده است، یادآوری کرد: سال ۹۸ تعداد ۲۵ پارک محله ای در سطح تبریز افتتاح شد که ۵ مورد از این پارک ها در منطقه ۴ بود.

اندیش، افزود: در دوره پنجم شورا در راستای فسادستیزی، صورت وضعیت‌های کذایی که هزینه‌های شهری را چند برابر می‌کرد به کمترین میزان ممکن رسیده است.

کلانشهر ۱.۹ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهرداری بوده و امروز ۱۰ طرح عمرانی با صرف ۴۴ میلیارد تومان در شهرداری منطقه ۴ این کلانشهر به بهره برداری رسیدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی