اعلام زمان جدید نخستین آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران


اعلام زمان جدید نخستین آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران

معاون پرستاری وزارت بهداشت از زمان جدید برگزاری نخستین آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران خبر داد و گفت: این آزمون سوم مهر امسال برگزار می شود.

اعلام زمان جدید نخستین آزمون صلاحیت حرفه ای پرستارانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وبدا، دکتر مریم حضرتی افزود: این آزمون با هماهنگی های انجام شده با مرکز سنجش آموزش پزشکی و بوردهای منطقه ای ، پنجشنبه سوم مهر 1399 برگزار خواهد شد.
وی افزود: آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران با هدف تایید صلاحیت شاغلان حرفه پرستاری و گروه های مرتبط و همگام کردن خدمات پرستاری کشور با استانداردها و معیارهای جهانی به عنوان جزئی از فرایند صدور پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاران و گروه های مرتبط است.
دکتر حضرتی ادامه داد: فرایند صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاری از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و این پروانه مدرکی است که صلاحیت فرد را برای ارائه خدمات پرستاری نشان می‌دهد و از ورود افراد فاقد صلاحیت به حرفه پرستاری جلوگیری می‌کند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت اضافه کرد: تاکنون در ۴ مرحله ، حدود ۳۰ هزار پروانه صلاحیت حرفه ای براساس کسب امتیاز لازم بازآموزی صادر و مقرر شده است که از امسال نخستین بار کسب صلاحیت علمی از طریق برگزاری آزمون سراسری برای فارغ التحصیلان پرستاری سال ۹۶ به بعد، فارغ التحصیلان گروهای پرستاری سال های قبل که موفق به کسب امتیاز لازم بازآموزی نشده‌اند، انجام گیرد.
از سالجاری و پس از برگزاری آزمون، پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاران براساس کسب امتیاز آموزش و تایید صلاحیت اخلاقی و سلامت جسمی و روانی صادر می شود. هم اکنون داشتن پروانه صلاحیت حرفه ای برای متقاضیان پست های مدیریتی و پرستاران متقاضی پروانه مراکز مشاوره خدمات پرستاری در منزل الزامی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در