تشییع پیکر مطهر شهدای مرزبانی بر دوش مردم قدرشناس مهاباد


مهاباد- ایرنا- کاروان شهدای مرزبانی سردشت در بدو ورود به مهاباد با حضور مردم این شهرستان مورد استقبال قرار گرفته و سپس به سوی زادگاه خود بدرقه شدند.

به گزارش ایرنا، در این آیین که صبح امروز، شنبه در میدان کوهسار (تاقه‌دار) مهاباد برگزار شد، فرماندار مهاباد و مسوولان، فرماندهان نظامی و انتظامی، جمعی از خانواده‌های معظم شهدای این شهرستان حضور داشتند که با نثار فاتحه و اهدای شاخه‌گل ضمن تجدید پیمان با آرمان‌های شهدا از مقام شامخ این شهدا تجلیل کردند.

شهیدان «تقی بهره‌ور»، «هادی عبدی» و «علیرضا اسلام‌دوست» که دیروز در درگیری با اشرار مسلح در سردشت به درجه رفیع شهادت نایل شده بودند، با حضور سردار «یحیی حسین‌خانی» فرمانده هنگ مرزی آذربایجان‌غربی، مسوولان دستگاه‌های اجرایی و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا سردشت تشییع شده بودند.

در بدو ورود کاروان شهدای مرزبانی سردشت به مهاباد گروه سرود تیپ ۳۶۴ شهید نصیرزاده ارتش مستقر در مهاباد با نواختن مارش و ادای احترام نظامی برای آخرین بار با این همرزمان خود خداحافظی کرد.

اعضای کاروان به احترام استقبال گرم و پرشور مردم مهاباد برای دقایقی در این شهرستان توقف کرده و مسوولان مهاباد، این شهدای گلگون کفن که در حال انتقال به زادگاه‌شان بودند، بدرقه کردند.

پس از برگزاری مراسم بدرقه و استقبال از کاروان شهدای مرزبانی سردشت، پیکر شهید «تقی بهره‌ور» به مراغه، «هادی عبدی» به میاندوآب و «علیرضا اسلام‌دوست» به تبریز برای خاکسپاری منتقل شد.

بامداد روز جمعه هنگامی که مرزبانان هنگ مرزی سردشت حین کنترل پایش نوار مرزی در منطقه «گوریلکه» واقع در ۲۰ کیلومتری این شهرستان بودند، در نزدیکی منطقه «بلفت» و «دوپازه» با اشرار مسلح درگیر شده و ضمن هلاک تعدادی از اشرار سه نفر از مرزبانان هنگ مرزی سردشت به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

«محمدمهدی شهریاری» استاندار آذربایجان‌غربی در پیامی شهادت سه تن از مرزبانان غیور هنگ مرزی سردشت به دست ضدانقلاب مزدور و ایادی ترور و خشونت را تسلیت گفت.

شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای ۱۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس