جریمه 3 میلیاردی واحدهای صنفی متخلف در استان سمنان در ماه رمضان


جریمه 3 میلیاردی واحدهای صنفی متخلف در استان سمنان در ماه رمضان

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از تشکیل بیش از 400 پرونده تخلف صنفی در طرح نظارتی ماه مبارک رمضان در سال جاری خبر داد.

مهدی یحیایی با اعلام این خبر گفت ، در آستانه ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا برای مواد غذایی به ویژه اقلام لبنی ، پروتئینی ، برنج ، روغن ، قند و شکر ، خرما و میوه ، طرح نظارت و بازرسی بازار ویژه ماه مبارک رمضان از ابتدای ماه مبارک آغاز و تا پایان ماه رمضان ادامه داشت که در این مدت تعداد پنج هزار و ۴۵۰ فقره بازرسی انجام گردیده است.

وی در ادامه افزود : در این بازرسی ها که توسط بازرسان و کارشناسان نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت و اتاق های اصناف شهرستانها از واحدهای صنفی استان انجام و بر بازار نظارت و گروه های کالایی پرمصرف را به صورت مستمر و روزانه مورد پایش قرار داده اند تعداد ۵۰۶ مورد تخلف صنفی ثبت و ۴۰۵ پرونده تخلف تشکیل شده است.

معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان اذعان داشت: این تخلفات اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه ، عدم ارائه فاکتور و غیره بوده است که متخلفان به ارزش ریالی بالغ بر سه میلیارد ریال جریمه شدند و این تخلفات جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت تعداد ۱۹۰ مورد شکایت مردمی به سامانه رسیدگی به شکایات مردمی (ستاد خبری) سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام شده است که توسط بازرسان و کارشناسان این اداره رسیدگی و بررسی شده است.

مهدی یحیایی تأکید کرد: هم استانی ها می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی واحدهای صنفی، مراتب را با شماره تلفن گویا ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس