تبلیغات آنلاین لوازم‌آرایشی و گرایش زنان به جراحی‌های زیبایی


تبلیغات آنلاین لوازم‌آرایشی و گرایش زنان به جراحی‌های زیبایی

نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد، مشاهده تصاویر لوازم آرایشی و آرایش صورت باعث افزایش تمایل به جراحی‌های زیبایی در بین زنان جوان، به‌ویژه افراد درگیر با رسانه‌های اجتماعی شده است.

به گزارش سایکولوژی نیوز، محقق این تحقیق کاندیس واکر از دانشگاه هنر لندن گفت: "نتایج این تحقیق نشان داد، بیشترین تاثیرگذاری در گرایش به جراحی‌های زیبایی تحت تاثیر تصاویر منتشرشده در اینستاگرام است. این شبکه اجتماعی همچنین به‌عنوان منبع اصلی اخبار زیبایی و شیوه زندگی در بین جوانان جذابیت بیشتری دارد."

وی اظهار کرد: به‌طور مشابه گزارش‌هایی در مورد افزایش گرایش به روش‌های زیبایی آنلاین در بین جوانان موردبحث قرار گرفته است اما در این تحقیق علت و تاثیرات احتمالی این گرایش مورد بررسی قرار گرفته است.

در این تحقیق، برای 118 زن 18 تا 29 ساله به‌طور تصادفی 15 تصویر از زنانی که تحت عمل آرایشی صورت قرارگرفته بودند و 15 تصویر از مقاصد سفر نشان داده شد. عمل‌های زیبایی شامل رینوپلاستی، پرکننده‌های بافت نرم، بوتاکس، لیزر پوست و میکرودرم ابریژن و تصاویری در همین موارد بود.

در این تحقیق شرکت‌کنندگان تصور می‌کردند که این مطالعه برای بررسی توانایی به یادآوری جزئیات تصاویر انجام می‌شود.

محققان دریافتند، شرکت‌کنندگان که تصاویری از زنان با عمل آرایش زیبایی مشاهده کردند، در مقایسه با شرکت‌کنندگانی که تصاویری از سفر دیدند، تمایل بیشتری به عمل جراحی زیبایی داشتند.

اوا کروموهبر، محقق دانشگاه کالج لندن تشریح کرد: "زنانی که وقت زیادی صرف رسانه‌های اجتماعی می‌کنند و از ظاهر خود رضایت کمتری دارند، به جراحی‌های زیبایی گرایش بیشتری دارند."

باکمال تعجب، محققان دریافتند که استفاده از رسانه‌های اجتماعی پیش‌بینی کننده محکمی از تمایل شرکت‌کنندگان به جراحی زیبایی و نارضایتی ظاهری آنان از خود است.

واکر گفت: "امیدوارم کاربران رسانه‌های اجتماعی در استفاده از رسانه‌های اجتماعی تامل بیشتری داشته باشند و بدانند تعامل از این تغییر در عقاید آنان تاثیرگذار خواهد بود وافرادی که از این طریق با محصولات آرایشی آشنا می‌شوند، انگیزه و اساس تصمیم‌گیری خود برای جراحی‌های زیبایی را بیشتر بررسی کنند."

این تحقیق مانند دیگر تحقیقات محدودیت‌هایی نیز دارد.

نتایج این بررسی در نشریه Current Psychology منتشرشده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید