37 مجتمع آبرسانی خراسان جنوبی نیازمند 500 میلیارد اعتبار


37 مجتمع آبرسانی خراسان جنوبی نیازمند 500 میلیارد اعتبار

استاندار خراسان جنوبی گفت: 37 مجتمع آبرسانی در استان در حال اجراست که برای تکمیل آن حدود 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

محمدصادق معتمدیان امروز (شنبه، ۱۰ خردادماه) در مراسم افتتاح سد سیاهو با حضور وزیر نیرو اظهار کرد: در اولین جلسه‌ای که در سال ۹۷ با وزیر نیرو برگزار شد مسائل و مشکلات حوزه آب و برق استان بررسی شد.

به گزارش ایسنا، وی از تدوین سند جامع آب استان خبر داد و افزود: این سند نقشه راهی برای ادامه فعالیت‌ها شد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: با همکاری بسیار خوب با بخش‌های متولی آب توانستیم سند سازگاری با کم آبی را در وزارت نیرو به تصویب برسانیم که منجر به تعریف تکالیف جدید در بخش‌های مختلف شد.

معتمدیان از آغاز نهضت گلخانه‌ای به عنوان یکی از طرح‌های مهم در استان نام برد و ادامه داد: در طول تاریخ خراسان جنوبی کمتر از ۶۰ هکتار گلخانه ایجاد شده که در نهضت گلخانه ای برای ایجاد هزار هکتار گلخانه در استان برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: در بخش سیستم‌های مبین آبیاری به عنوان یکی از برنامه‌های اجرایی سند توسعه سازگاری با کم آبی در سال گذشته اعتبارات خوبی جذب شد که این امر کمک قابل توجهی در مدیریت منابع آبی استان بود.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: در سال جاری امیدواریم بتوانیم با جذب حداکثری از منابع ملی طرح‌های این حوزه را دنبال کنیم که این طرح‌ها در بخش‌های اجتماعی و معیشت تأثیرات زودبازدهی خواهند داشت.

معتمدیان با بیان اینکه یکی از اقدامات استان توجه به مدیریت روان‌آب‌ها، سیلاب‌ها و آب‌های مرزی است، افزود: مطالعاتی در بخش ایجاد چهار طرح در مرزهای استان انجام شده و وزارت نیرو به دنبال احداث سدهای تغذیه مصنوعی است.

وی با بیان اینکه چهار سد تغذیه مصنوعی در چهار شهرستان مرزی استان ایجاد شده است، افزود: امروز شاهد افتتاح و بهره‌برداری از سد سیاهو در سربیشه هستیم که این سد هشتمین سد در سطح استان و دومین سطح از نظر میزان حجمی و اولین سد خاکی استان است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: امیدواریم با سرمایه‌گذاری‌های مختلف انجام شده و برنامه‌ریزی‌های جامع بتوانیم طرح‌های توسعه‌ای مطلوبی را در استان اجرا کنیم.

معتمدیان با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۵۰۰ روستا به صورت سیار آبرسانی می‌شدند، اظهار کرد: با حمایت‌های دولت اتفاقات خوبی در سطح استان رقم خورد و پروژه‌ها و مجتمع‌های آبرسانی در حال اجرا است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: ۳۷ مجتمع آبرسانی در استان در حال اجراست که برای تکمیل آن حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که امیدواریم با حمایت‌های دولت و انعقاد تفاهم‌نامه و تشکیل سندیکاهای بانکی، منابع مالی خوبی را برای تکمیل این پروژه‌ها کسب کنیم.

معتمدیان از جذب سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف خبر داد و گفت: یکی از طرح‌های درخور اجرا در استان احداث پنل‌های خورشیدی خانگی است که طبق تفاهم‌نامه اولیه‌ای که صورت گرفته که مقرر شد تا پایان دولت ۱۰ هزار پنل خورشیدی در استان احداث شود.

وی بیان کرد: یکی از اقدامات موثر فعال کردن نیروگاه حرارتی طبس خواهد بود که با تکمیل آن حدود ۵۰۰۰ شغل ایجاد خواهد شد.

وی از آبرسانی به ۱۵ روستا طی امروز با حضور وزیر نیرو خبر داد و یادآور شد: امیدواریم با تحقق تفاهم‌نامه مشترکی که با بانک‌ها و وزارت نیرو منعقد شده است تعداد این روستاها افزایش پیدا کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز