زنجان در هفته‌ای که گذشت


زنجان در هفته‌ای که گذشت

زنجان - ایرنا - توصیه به ضرورت تداوم مراقبت‌ها و رعایت پروتکل های بهداشتی برای مقابله با شیوع کرونا، کشف 23 دستگاه خودروی سواری صفر کیلومتر احتکار شده و تهیه و توزیع بیش از 70 هزار پرس غذای گرم برای نیازمندان، از جمله مهمترین رویدادها و عناوین خبری استان زنجان در هفته گذشته بود.

** استاندار زنجان با تاکید بر اینکه تاکنون درمانی برای بیماری کرونا پیدا نشده است، گفت: همگان باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و تجارب چند ماه گذشته نیز نشان داده توجه به این مقوله مهم مشکلات این بخش را کاهش می‌دهد، در غیر این صورت با پیک بیماری مواجه خواهیم شد.

** استاندار زنجان گفت: با اتحاد و تفاهم به وجود آمده بین مدیران اجرایی با نمایندگان، شاهد جهش‌ها و گشایش‌ها خیلی خوبی در توسعه استان خواهیم بود.

** رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: از ۶۵ طرح تهیه شده برای نقشه راه جهش تولید در این استان، ۲۵ طرح برای اجرا مورد تایید قرار گرفته است.

رامین میرزایی افزود: از ۲۵ طرح تاییده شده، ۱۲ طرح مربوط به حوزه صنعت و معدن، چهار طرح مربوط به حوزه کشاورزی، هفت طرح مربوط به حوزه گردشگری، یک طرح مربوط به حوزه شرکت‌های دانش بنیان و یک طرح نیز مربوط به حوزه گاز رسانی است.

** مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: برخی از روستاها در این استان که پیش از این به عنوان روستاهای هدف گردشگری تعیین شده‌اند، دارای شرایط لازم و کافی نیستند، از این جهت در سال جاری تغییرات و جابجایی‌هایی در لیست روستاهای هدف گردشگری استان ایجاد می‌شود.

امیر ارجمند با بیان اینکه تاکنون ۱۸ روستا در استان زنجان به عنوان روستاهای هدف گردشگری تعیین شده‌اند، افزود: برخی از این روستاها مثل درسجین، گلابر، شیت و قوزلو در مقیاس ملی نیز جزو مقاصد گردشگری هستند ولی برخی روستاها در مقیاس محلی هم نمی‌توانند به عنوان مقاصد گردشگری تلقی شوند.

** رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در زمان حاضر بیش از سه هزار نفر در این استان در زمینه کشت محصولات گلخانه‌ای مشغول به کار هستند.

جواد تارسی وسعت گلخانه‌های استان را بیش از ۳۸ هکتار اعلام کرد و افزود: محصولاتی مانند توت فرنگی، سبزی و صیفی جات و نهال، عمده تولیدات گلخانه‌های سطح استان است.

** دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان گفت: هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات مسکن روستایی جهت نوسازی و مقاوم‌سازی از سوی بانک‌های عضو کمیسیون این استان وجود ندارد.

** ۲۳ دستگاه خودروی سواری صفر کیلومتر احتکار شده، با درایت و تیزبینی سربازان گمنام امام زمان (عج) سازمان اطلاعات سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، کشف و ضبط شد.

** مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: طی ۲ ماه نخست امسال ۱۱ هکتار از مراتع و اراضی ملی تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست این استان رفع تصرف شد.

** مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: با همراهی و هم‌افزایی خیران و نیکوکاران از طریق ۱۳ آشپزخانه اطعام مهدوی، در ماه مبارک رمضان ۷۰هزار پرس غذای گرم طبخ و در بین مددجویان و نیازمندان استان توزیع‌ شد.

هدایت صفری افزود: برای تهیه غذا، با حمایت خیران، حدود یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان هزینه شد.

** مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۴ استان زنجان گفت: تعداد مراکز خرید تضمینی گندم در این استان با هدف کاهش هزینه‌ها و سهولت دسترسی کشاورزان در شهرستان‌های این استان از ۴۰ واحد به ۴۵ مرکز افزایش یافت.

محمد ایزدی افزود: خرید تضمینی محصول راهبردی گندم از کشاورزان استان زنجان امسال از نیمه نخست تیر ماه آغاز می‌شود.

** مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: به استناد آیین نامه کشوری ستاد جمع‌آوری متکدیان، کمیته‌ای در شهرستان زنجان تشکیل و متکدیان را جمع آوری و ساماندهی خواهد کرد.

مسیح الله سلطانی افزود: در چهار شهرستان زنجان، ابهر، خدابنده و خرمدره متکدیانی فعالیت می کنند که شهرستان زنجان بیشترین آمار این افراد را به خود اختصاص داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا