450 موقوفه زنجان سنددار می‌شود


450 موقوفه زنجان سنددار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه 450 موقوفه زنجان در 6 ماهه نخست امسال سنددار می‌شود، گفت: اخیرا 32 هزار هکتار از اراضی موقوفه احیا شدند.

450 موقوفه زنجان سنددار می‌شودحجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: یکی از لوازم حفط و احیای موقوفات داشتن سند است، اما متأسفانه به خاطر مشکلاتی که در گذشته بوده و در سال‌های پیش از انقلاب توجه خاصی به این موضوع نشده است، برخی از موقوفات توسط افراد سود جو و موقوفه‌خوار از وقفیت خارج شده است.

وی تصریح کرد: اگر موقوفات دارای سند باشند ما به راحتی در خصوص درآمدزایی و سرمایه‌گذاری یا مواردی از قبیل تبدیل به احسن اقدام می‌کنیم و این موضوع کمک زیادی به ارتقای بهره‌وری موقوفات می‌کند.

این مسئول با اشاره به اینکه اخیرا با اداره‌کل ثبت اسناد استان توافقی کرده که در سال جاری بسیاری از موقوفات را سند‌دار کنیم، ابراز کرد: بر اساس این توافق در ۶ ماهه نخست امسال برای ۴۵۰ موقوفه در سطح استان سند اخذ می‌شود.

کرمی یادآور شد: طی تفاهمی که اخیرا سازمان اوقاف و امور خیریه با منابع طبیعی داشت، ۳۲ هزار هکتار از اراضی ملی در استان زنجان که موقوفه بوده‌اند در اختیار اوقاف استان قرار گرفته است که البته این مقدار غیر از املاک و اراضی کشاورزی است که قبلا در اختیار اوقاف بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان بیان کرد: تعداد قابل توجهی از روستاها در سطح استان به صورت شش دانگ موقوفه است و برخی از روستاها هم به صورت مشاع زمین‌های آنها موقوفه هستند که فعالیت در آن‌ها تابع ضوابط خاصی است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟