74 بازیکن برتر تاریخ لیگ NBA از نگاه ESPN (بخش پایانی)


74 بازیکن برتر تاریخ لیگ NBA از نگاه ESPN (بخش پایانی)

وب سایت ESPN در جدیدترین رتبه بندی اش، 74 بازیکن برتر تاریخ NBA را رده بندی کرده است.

طرفداری- وب سایت معتبر ESPN در چند روز اخیر به رتبه بندی 74 بازیکن برتر تاریخ لیگ NBA پرداخته و این لیست اکنون کامل شده است. این رتبه بندی توسط تحلیل گران و منتقدهای این وب سایت شکل گرفته و خبری از آرای مردمی نبوده است. بعد از نگاهی به رتبه های 74 تا 61، رده های 60 تا 41، رتبه های 40 تا 21 و رده های 20 الی 11، در این مطلب نگاهی داریم به رتبه های 10 تا 1 این لیست.

10- شکیل اونیل

«بیگ دیزل» در دوران 19 ساله حضورش در NBA برای تیم های پرشماری به میدان رفت اما آغاز درخشش او در اورلاندو مجیک، اوج کارش در لس آنجلس لیکرز و آخرین قهرمانی اش در میامی هیت بود. اونیل در این دوران میانگین 23.7 امتیاز، 10.9 ریباند و 2.3 بلاک در هر بازی را به ثبت رساند. قدرت شک در کنار جثه باورنکردنی اش، از او غولی ساخته بود که تا به حال شبیه آن در NBA دیده نشده است. اونیل 4 بار قهرمان شد، 3 بار ارزشمندترین بازیکن فینال و یک بار ارزشمندترین بازیکن فصل شد. شک در دوران درخشانش 15 بار به آل استار رسید و نامش را به عنوان یکی از برترین بازیکنان تاریخ بسکتبال جاودانه کرد.

74 بازیکن برتر تاریخ لیگ NBA از نگاه ESPN (بخش پایانی)شکیل اونیل

9- کوبی برایانت

بالاتر از 5 قهرمانی، 2 عنوان ارزشمندترین بازیکن فینال، یک عنوان ارزشمندترین بازیکن سال، حضور 20 ساله در یک فرنچایز، کسب 81 امتیاز در یک بازی و کسب 60 امتیاز در بازی پایانی، ذهنیت کوبی برایانت ماندگارترین دستاورد این افسانه دنیای بسکتبال است. ذهنیت مامبا مخصوصا بعد از مرگ کوبی، به نشان تسلیم ناپذیری در دنیای ورزش تبدیل شده است. برایانت در حضور 20 ساله اش در لیگ NBA، میانگین 25.0 امتیاز، 5.2 ریباند، 4.7 اسیست، 1.4 استیل و 1.4 پرتاب سه امتیازی در هر بازی را به ثبت رساند و 18 بار به مسابقه آل استار رسید. او هم در دفاع بی نطیر بود، چیزی که 9 حضورش در تیم اول منتخب دفاعی سال نشان می دهد و هم در امتیازگیری خارق العاده بود و بیشتر از 33 هزار امتیاز کسب کرد. برایانت با 4 عنوان ارزشمندترین بازیکن مسابقه آل استار، در کنار باب پتیت، رکورددار این جایزه که اکنون به نام خودش است،به شمار می رود.

74 بازیکن برتر تاریخ لیگ NBA از نگاه ESPN (بخش پایانی)کوبی برایانت

8- تیم دانکن

تیم دانکن هیچوقت به اندازه افتخارات و دستاوردهایش مورد ستایش قرار نگرفت. تمام قهرمانی های سن آنتونیو اسپرز در دوران پیک 1 درفت 1997 به دست آمد. دانکن که به باور بسیاری از کارشناسان بهترین پاور فوروارد تاریخ NBA است، 3 بار ارزشمندترین بازیکن فینال لقب گرفت، 2 بار ارزشمندترین بازیکن فصل شد، 15 بار به آل استار رسید، 15 بار نیز به تیم های مختلف منتخب دفاعی سال رسید که رکورد محسوب می شود. دانکن در حضور 19 ساله اش در سن آنتونیو اسپرز، میانگین 19.0 امتیاز، 10.8 ریباند، 3.0 اسیست و 2.2. بلاک در هر بازی را به ثبت رساند. 1001 پیروزی دانکن در فصل عادی، بیشترین پیروزی یک بازیکن در یک تیم است.

74 بازیکن برتر تاریخ لیگ NBA از نگاه ESPN (بخش پایانی)تیم دانکن

7- لری برد

شاید اگر لری برد وجود نداشت که رقابت تاریخی اش با مجیک جانسن در قالب جدال سنتی سلتیکس و لیکرز شکل بگیرد، لیگ NBA هیچوقت به حالت امروزی اش نبود. یکی از بهترین شوتزن های تاریخ بسکتبال که آمدن خط سه امتیازی در دوران حضورش، باعث شد تا نسل های بعدی با تماشای مهارت او در این پرتاب ها از او الهام بگیرند. برد بوستون سلتیکس را به 5 فینال برد و برای پرافتخارترین فرنچایز NBA، موفق به کسب 3 قهرمانی شد. برد 3 سال متوالی به عنوان ارزشمندترین بازیکن سال انتخاب شد، کاری که تنها بیل راسل و ویلت چمبرلین موفق به انجام آن شدند و از سال 1986 به بعد، هیچ بازیکنی نتوانسته به این افتخار برسد. برد تنها 13 سال در NBA بازی کرد اما در همین دوران که میانگین 24.3 امتیاز، 10.0 ریباند، 6.3 اسیست و 1.7 استیل در هر بازی به ثبت رساند نیز نام خودش را ماندگار کرد.

74 بازیکن برتر تاریخ لیگ NBA از نگاه ESPN (بخش پایانی)لری برد

6- ویلت چمبرلین

احتمالا استثنایی ترین بازیکنی که تا به حال توپ بسکتبال به دست گرفته، ویلت چمبرلین است. رکوردهای بی شمار چمبرلین، مغزتان را منفجر می کند. حضور 14 ساله چمبرلین در NBA در تیم هایی همچون فیلادلفیا واریرز، فیلادلفیا سونی سیکسرز و لس آنجلس لیکرز سپری شد. برخی از رکوردهای تاریخی او مانند کسب 100 امتیاز در یک بازی و میانگین 50 امتیاز در یک فصل، احتمالا هیچوقت شکسته نخواهند شد. چمبرلین در این دوران میانگین 30.1 امتیاز، 22.9 ریباند و 4.4 اسیست در هر بازی به ثبت رساند. تنها دلیلی که رتبه چمبرلین بالاتر نیست، کسب تنها 2 قهرمانی است.

74 بازیکن برتر تاریخ لیگ NBA از نگاه ESPN (بخش پایانی)ویلت چمبرلین

5- مجیک جانسن

مجیک جانسن با قد 206 سانتی متر، به عنوان بلند قامت ترین پوینت گارد تاریخ NBA وارد این لیگ شد و آن را برای همیشه تغییر داد. جدال مجیک جانسن و لری برد به گفته تقریبا تمام کارشناسان بسکتبال، مانع ورشکستگی این لیگ شد. جانسن که یک برنده واقعی به شمار می رفت، یک ماشین تریپل دابل و پاسوری استثنایی بود. مجیک لیکرز که به «شو تایم» معروف بود را به 9 فینال NBA رساند و 5 قهرمانی برای این فرنچایز به ارمغان آورد. جانسن 3 بار به عنوان ارزشمندترین بازیکن فینال انتخاب شد و به همین تعداد نیز جایزه MVP دارد. جانسن در دوران 16 ساله اش در NBA، میانگین 19.5 امتیاز، 7.2 ریباند، 11.2 اسیست و 1.9 استیل در هر بازی را به ثبت رساند.

74 بازیکن برتر تاریخ لیگ NBA از نگاه ESPN (بخش پایانی)مجیک جانسن

4- بیل راسل

برای شمردن تعداد قهرمانی های بیل راسل، انگشتان دست تان کم می آید. بزرگ ترین برنده تاریخ NBA، در 13 سال با اتکا به دفاعی سازمان یافته توانست 11 بار قهرمان شود و 5 بار نیز ارزشمندترین بازیکن سال لقب بگیرد. راسل و سلتیکس همییشه سد بزرگی برای ویلت چمبرلین بودند و رقابت او با چمبرلین، از اولین جدال های بزرگ تاریخ بسکتبال به شمار می رود. راسل در دوران بازی اش میانگین 15.1 امتیاز، 22.5 ریباند و 4.3 اسیست در هر بازی را به ثبت رساند.

74 بازیکن برتر تاریخ لیگ NBA از نگاه ESPN (بخش پایانی)بیل راسل

3- کریم عبدالجبار

شاید اگر این لیست به جای بهترین بازیکنان تاریخ NBA، بهترین بازیکنان تاریخ بسکتبال نام داشت، کریم عبدالجبار در صدر آن لیست قرار می گرفت. لو آلسیندور که بعدها به کریم عبدالجبار تغییر نام داد، با 3 قهرمانی مسابقات NCAA و به عنوان پیک 1 وارد لیگ NBA شد. هیچکس در تاریخ NBA وجود ندارد که لیست پرافتخارتری نسبت به عبدالجبار داشته باشد. او 6 بار به قهرمانی رسید و در 2 تای آن قهرمانی ها به عنوان ارزشمندترین بازیکن فینال انتخاب شد. رکورد 6 عنوان MVP او شاید هیچوقت شکسته نشود. میان اولین قهرمانی و آخرین قهرمانی عبدالجبار 17 سال فاصله بود و او با اسکای هوک های مرگ بارش توانست در این مدت به رکورد بیش از 38 هزار امتیاز در NBA برسد، دیگر رکوردی که شکستن آن سخت است. عبدالجبار همچنین 19 بار به مسابقه آل استار دعوت شد که این نیز تا به امروز رکورد به شمار می رود. عبدالجبار در مدت 20 ساله اش در NBA برای میلواکی باکس و لس آنجلس لیکرز به میدان رفت و میانگین 24.6 امتیاز، 11.2 ریباند و 3.6 اسیست در هر بازی را به ثبت رساند.

74 بازیکن برتر تاریخ لیگ NBA از نگاه ESPN (بخش پایانی)کریم عبدالجبار

70 اسکای هوک برتر کریم عبدالجبار


2- لبران جیمز

پادشاه بسکتبال که در حال حاضر 35 سال دارد، با اینکه هنوز دوران حرفه ای اش به پایان نرسیده، اما خود را به عنوان یکی از برترین بازیکنان و به باور برخی، بهترین بازیکن تاریخ NBA معرفی کرده است. با جثه ای ورزیده و هیکلی تنومند، لبران جیمز با دید منحصر به فرد و قدرت پاس دهی اش، خود را به یکی از کامل ترین بازیکنان بسکتبال تبدیل کرده است. جیمز در طول 5 سال، 4 بار به عنوان ارزشمندترین بازیکن سال انتخاب شد و 3 بار نیز به قهرمانی رسید و هر 3 بار نیز ارزشمندترین بازیکن فینال لقب گرفت. قهرمانی او در سال 2016 که با بازگشت از شکست 3-1 برابر گلدن استیت واریرز رقم خورد و اولین قهرمانی تاریخ کلیولند کولیرز را رقم زد، ماندگارترین دستاورد دوران فوق العاده جیمز است. لبران این شانس را دارد تا در پایان دورانش در NBA، رکورد امتیاز و حضور در آل استار کریم عبدالجبار را بشکند و کارنامه اش را دست نیافتنی تر بکند. جیمز در این 17 سال تا به امروز میانگین 27.1 امتیاز، 7.4 ریباند، 7.4 اسیست و 1.6 استیل در هر بازی را به ثبت رسانده است.

74 بازیکن برتر تاریخ لیگ NBA از نگاه ESPN (بخش پایانی)لبران جیمز

گلچینی از حرکات لبران جیمز


1- مایکل جردن

اگر اهل بسکتبال هم نباشید، بعید است تا به حال نام مایکل جردن را نشنیده باشید. جردن در دهه 1980 و 1990، اصلی ترین عامل جهانی شدن بسکتبال و NBA بود. 6 قهرمانی او در شیکاگو بولز که در 2 تری پیت شکل گرفت و تمام قهرمانی های این تیم به شمار می رود، فرنچایز بولز را میان بهترین فرنچایزهای NBA قرار داد. جردن تقریبا تنها 12 سال در بولز بازی کرد ولی نصف سال هایش را قهرمان شد و هیچوقت در فینال شکست نخورد. جردن رکورد 6 عنوان ارزشمندترین بازیکن سال را در اختیار دارد و 5 بار نیز فاتح جایزه MVP شده است. جردن در دفاع و حمله بی نظیر بود. این جمله را می توان با دانستن اینکه او به عنوان بهترین بازیکن دفاعی سال انتخاب شده و 10 بار نیز میانگین بیشترین امتیاز فصل را کسب کرده، ثابت کرد. جردن الهام بخش برخی از بزرگ ترین بسکتبالیست های نسل های بعد خود از جمله کوبی برایانت و لبران جیمز است و خیلی از ورزشکاران دنیا، او را الگوی خود می نامند. جردن در دوران حضورش در NBA میانگین 30.1 امتیاز، 6.2 ریباند، 5.3 اسیست . 2.3 استیل در هر بازی را به ثبت رساند.

74 بازیکن برتر تاریخ لیگ NBA از نگاه ESPN (بخش پایانی)مایکل جردن

خلاصه ای از بهترین حرکت های مایکل جردن


74 بازیکن برتر تاریخ لیگ NBA از نگاه ESPN (بخش اول)

74 بازیکن برتر تاریخ لیگ NBA از نگاه ESPN (بخش دوم)

74 بازیکن برتر تاریخ لیگ NBA از نگاه ESPN (بخش سوم)

74 بازیکن برتر تاریخ لیگ NBA از نگاه ESPN (بخش چهارم)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها