مجوز نخستین مجتمع گردشگری معدنی کشور در زنجان صادر شد


مجوز نخستین مجتمع گردشگری معدنی کشور در زنجان صادر شد

زنجان - ایرنا - مجوز نخستین مجتمع گردشگری معدنی کشور در استان زنجان صادر شده است و در روزهای آینده معدن سرب و روی انگوران پذیرای علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان روز جمعه در این باره به خبرنگاران گفت: گردشگری معدنی مقوله جدیدی در صنعت گردشگری است و ایجاد این گردشگری در اقتصاد تاثیر به‌سزایی خواهد داشت و باعث افزایش ماندگاری گردشگران در این استان می‌شود.

امیر ارجمند افزود: معدن انگوران جزو معدود معادن فعال کشور است که صنعت گردشگری را در برنامه های خود قرار داده است.

وی اظهار داشت: از جمله مواردی که جذابیت خاصی برای مردم دارد، مشاهده معادن روباز و زیرزمینی، روش‌های اکتشاف و استخراج آنها، تونل زیرزمینی، معدن تراورتن، ماشین‌آلات مورد استفاده برای استخراج معادن، مشاهده انواع کانی‌ها و سنگ‌ها به‌ویژه سنگ‌های قیمتی و جواهر است.
ارجمند با بیان اینکه گردشگری معدنی در معدن انگوران زنجان که به عنوان بزرگترین معدن سرب و روی خاورمیانه مطرح است، از طرف وزیر میراث فرهنگی نیز مورد استقبال قرار گرفته است، گفت: معدن سرب و روی انگوران واحدهای اقامتی را در داخل این مجموعه برای اسکان تورهای گردشگریآماده کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با توجه به بکر بودن کشور از لحاظ میراث طبیعی و پدیده‌های جذاب طبیعت زنده و غیرزنده، شناسایی و بها دادن به معادن به‌ واسطه داشتن پیشینه بسیار طولانی و تنوع معدنکاری فرصتی بسیار مناسب برای گردشگری در جهت اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی در کنار بهره‌برداری از معادن است.

معدن سرب و روی انگوران در ۱۳۰ کیلومتری شهر زنجان قرار دارد.

فعالیت این معدن به سال ۱۳۰۱ بر می‌گردد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان