مهار آتش‌سوزی در بخشی از جنگل خسرج شوش


مهار آتش‌سوزی در بخشی از جنگل خسرج شوش

دزفول - ایرنا - فرماندار شهرستان شوش گفت:آتش‌سوزی در بخش‌هایی از جنگل خسرج با گذشت 12ساعت از وقوع آتش‌سوزی مهار شده ولی آتش در برخی نقاط این جنگل همچنان زبانه می‌کشد.

عدنان غزی پنجشنبه شب درمحل جنگل خسرج درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:به دنبال وقوع آتش سوزی در جنگل خسرج در بخش شاوور این شهرستان علاوه بر نیروهای یگان حفاظت محیط زیست ، نیروهای امدادی، فرمانداری و بخشداری با کمک نیروهای آتش نشانی شهرهای شوش، اهواز، دزفول و حمیدیه با چندین دستگاه ماشین آتش نشانی وارد عمل شدند و موفق به مهار آتش در بخش هایی از این جنگل شدند اما در بخش ماسه ای جنگل خسرج امکان ورود خودروی آتش نشان وجود ندارد.

رییس ستاد مدیریت بحران شهرستان شوش گفت:تلاش برای شناسایی عوامل احتمالی این آتش سوزی و میزان خسارت وارده به جنگل خسرج آغاز شده است.

فرماندار شوش بیان کرد: آتش سوزی به صورت لکه‌ای در مناطقی از جنگل خسرج وجود دارد و تلاش برای مهار کامل آتش سوزی همچنان ادامه دارد.

به گفته مدیر کل منابع طبیعی خوزستان این آتش سوزی پیش از ظهر امروز در جنگل خسرج به وقوع پیوست و آتش سوزی از زمین کشاورزی به جنگل سرایت کرده است.

کوروش کیانی افزود: این آتش سوزی عمدی بوده است و فردی که با آتش زدن زمین کشاورزی منجر به این حادثه شده در حال حاضر تحت تعقیب است.

به گزارش ایرنا مسیر خسرج جاده‌ای به طول ۴۵ کیلومتر است و ۲۳ روستا در این مسیر وجود دارد، این جنگل دارای گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری است.

مساحت جنگل خسرج ۵۰ هزار هکتار است که ۲۶ هزار هکتار آن در محدوده حمیدیه قرار دارد و باقی این جنگل در محدوده شهرستان شوش واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟