قفل 13 ساله کمربند شمالی اسفراین گشوده شد


قفل 13 ساله کمربند شمالی اسفراین گشوده شد

بجنورد - ایرنا - بازگشایی و بهره‌برداری از مسیر تقاطع اسفراینی - بهشت و شهید مروجی اسفراین، منجر به کشوده شدن بزرگترین گره ترافیکی این شهر 60 هزار نفری، پس از 13 سال شد.

شهردار اسفراین، پنجشبنه در آیین افتتاح این طرح توسعه شهری اظهار داشت: با بهره برداری از این طرح بزرگ، گره های ترافیکی شهر برطرف و همزمان طرح جمع آوری آبهای سطحی شمال غرب شهر اسفراین نیز عملیاتی شد.
محسن لعل قادری افزود: طرح کمربند شمالی شهر اسفراین که غرب و شرق اسفراین را به هم پیوند می زند از سال ۸۷ آغاز شده بود اما به دلیل مشکلاتی در دوره های گذشته به سرانجام نرسیده و به کندی پیش می رفت، که به همت مجموعه شهرداری و حمایت شورای اسلامی شهر و نیز همراهی شهروندان، این طرح در کمتر از یکسال تکمیل و به سرانجام رسید.

وی افزود: برای بهره برداری از این مسیر ۱۴ میلیارد ریال اعتبار در حوزه اجرای کانالهای زیرسطحی به منظور هدایت و جمع آوری آبهای سطحی شهر و عملیات عمرانی هزینه شد و برای بازگشایی مسیر نیز چهار مورد تملک زمین با اعتبار ۳۷ میلیارد ریال از محل منابع داخلی شهرداری صورت گرفت.

قادری افزود: در اجرای این طرح ۵۲۰ متر کانال زیرسطحی برای هدایت آبهای سطحی و ۳۵۰ متر زیرسازی و آسفالت در این قطعه صورت انجام شده است.
وی با بیان اینکه کمربند شمالی شهر اسفراین از میدان پهلوان کشوری در غرب تا میدان ابن سینا در شرق اسفراین امتداد دارد، گفت: مشکل قسمت دوم کمربند شمالی شهر، حدفاصل خیابان شهید باهنر و میدان ابن سینا نیز با پیمانکار رفع شده و این مسیر حداکثر تا سه ماه آینده به بهره برداری می رسد و عملا کمربند شمالی شهر به صورت ۱۰۰ درصد زیر بار ترافیکی خواهد رفت.

وی گفت: با اجرای این پروژه مشکل دسترسی شهروندان شهرک شهدای مقاومت به مرکز شهر نیز رفع خواهد شد.

قفل 13 ساله کمربند شمالی اسفراین گشوده شد

شرایط سخت مالی اجرای طرح های شهری اسفراین را متوقف نکرد
فرماندار اسفراین نیز در این آیین، افتتاح این طرح توسعه شهری را حاصل حمایت، همراهی و صبوری مردم این منطقه و همت شهرداری و شورای اسلامی شهر خواند و گفت: با توجه به حجم تردد درون شهری و مشکل ترافیک در ساعت اوج تردد، بهره برداری از این طرح بزرگ شهری گره بزرگی از ترافیک شهر اسفراین گشوده و سبب حذف نقاط حادثه‌خیز این‌ مسیر می شود.
طاهر رستمی با قدردانی از اقدام‌ جهادی شهرداری اسفراین، افزود: اجرای این طرح نشان داد که شرایط سخت کمبود منابع مالی و اعتباری هم برای اجرای پروژه ها نمی تواند محدودیت ایجاد کند.
شهر ۶۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی