مرسدس بنز کلاس E مدل 2021 معرفی شد (+ تصاویر)


مرسدس بنز کلاس E مدل 2021 معرفی شد (+ تصاویر)
مرسدس بنز E کلاس ۲۰۲۱ در دو مدل کوپه و کابریولت معرفی شد.

مرسدس بنز E کلاس ۲۰۲۱ پس از سدان، اکنون در دو مدل کوپه و کابریولت معرفی شد. Mercedes Benz E- Class 2021 دارای تجهیزات، پیشرانه و طراحی جدیدی است.

در روزهایی که نمایشگاه خودرو ژنو بخاطر خطرات شیوع ویروس کرونا (corona) لغو شد، شرکت خودروسازی مرسدس بنز از مدل جدید خودرو سدان E کلاس خودش رونمایی کرد. ماشین چهار درب محبوب مرسدس بنز (که نخستین نسل آن سال ۲۰۱۷ معرفی شد) سرانجام نسخه فیس لیفت جدیدی را با تجهیزات ایمنی بیشتر و فن آوری های نو، بخود دید. براساس انتظار مدل کوپه و کابریولت مرسدس بنز E کلاس ۲۰۲۱ نیز از امکانات و تجهیزات همان مدل سدان بهره می برند.

بیش ترین تغییر در نسل جدید مرسدس بنز ای کلاس کوپه و کابریولت مربوط به جلوپنجره ی این دو مدل می شود. همان ظاهر شیک، هدلایت های ال ای دی و جلوپنجره ی مشبک شیب دار رو به پائین از مدل سدان به این دو مدل می رسد. تنها چیزی که از نظر ظاهری تغییری نداشته، چراغ های پشتی است. همان چراغ های پشتی باریک نسل قبل، در این مدل فیس لیفت هم دیده می شود. بطور کلی ظاهر مرسدس بنز E کلاس ۲۰۲۱ زیبا تر شده است، ولی مشتریانی که ظاهری اسپورت تر را می خواهند، میتوانند مدل های AMG Line را انتخاب کنند که با استایل ویژه و تایرهای بزرگتر همراه هستند.

مرسدس بنز کلاس E مدل 2021 معرفی شد (+ تصاویر)

در داخل کابین E Class نیز تغییرات ظاهری چشم‌گیری بوده است. در کنار لوازم داخلی، تریم و گزینه های فرمان جدیدتر، مدل کوپه و کابریولت اینک به سیستم اطلاع رسانی/سرگرمی MBUX مرسدس بنز تجهیز شده اند. این ستاپ با یک نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی مرکزی با پشتیبانی از اتصال CarPlay اپل و Android Auto گوگل (Google) همراه است. مرسدس برای مدیریت این نمایشگر بزرگ، شماره گیر چرخشی مدل سال پیش را با یک صفحه لمسی جایگزین کرده، از مجموعه ای از دکمه های لمسی خازنی روی فرمان استفاده کرده و همینطور به شما اجازه می دهد با فرمان «هی، مرسدس» بتوانید با فرامین صوتی آنرا کنترل کنید. این ستاپ شامل یک شارژر بیسیم و یک سیستم ناوبری مبتنی بر فن آوری واقعیت افزوده نیز می شود.

مرسدس بنز کلاس E مدل 2021 معرفی شد (+ تصاویر)

از نظر قابلیت های امنیتی، هر دو مدل کوپه و کابریولت مرسدس بنز E کلاس ۲۰۲۱ به امکاناتی همچون ترمز اورژانسی خودکار، دستیار پارک فعال با یک دوربین ۳۶۰ درجه ای و نمایشگر نقاط کور به صورت استاندارد مجهز است. امکاناتی نظیر نمایشگر بالاسری (Head- up Display) و دستیارهای پیشرفته تر رانندگی نیز بعنوان آپشن های پرداختی دردسترس شما خواهند بود.

قوای بیشتر

قابل ملاحظه ترین تغییر در مدل ۲۰۲۱ دو مرسد بنز ای کلاس، قوای محرکه ی آنها است. E450 اینک پیشرانه ی ۳ لیتری ۶ سیلندر را کنار زده و از یک مدل ۳ لیتری توربوشارژ شده شش خطی با فن آوری EQ Boost استفاده می کند که توان تولید ۳۶۲ اسب بخار (۲۶۹ کیلووات) و گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر را ارائه می کند. این پیشرانه ی جدید با یک گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته همراه است. همینطور در تمام تریم ها، قدرت تولید شده توسط موتور به چرخ های پشتی یا هر چهار چرخ ارسال می شود.

مرسدس بنز کلاس E مدل 2021 معرفی شد (+ تصاویر)
مرسدس بنز کلاس E مدل 2021 معرفی شد (+ تصاویر)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی