120 میلیارد تومان برای موج شکن‌های بندر صیادی تنگ کنارک هزینه می‌شود


120 میلیارد تومان برای موج شکن‌های بندر صیادی تنگ کنارک هزینه می‌شود

چابهار- ایرنا- مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان گفت: 120 میلیارد تومان اعتبار برای موج شکن‌های بندر صیادی تنگ کنارک هزینه خواهد شد که امیدواریم این پروژه بزرگ که تحت مشاوره مهندسین مشاور دریا بندر توسط شرکت ساختمانی بهمبر در حال ساخت است در هفته دولت سالجاری افتتاح شود.

محمد شهلی بر روز پنجشنبه در حاشیه بازدید استاندار سیستان وبلوچستان از پروژ شیلاتی و بندرصیادی تنگ کنارک اظهارداشت: پروژه احداث موج شکن تنگ در سال ۱۳۹۶با قراردادی حدود ۵۴ میلیارد تومان به مدت ۳۰ ماه آغاز شده است.

وی افزود: این پروژه دارای ۲۲۰ متر راه دسترسی داخل دریا، هزار و ۱۷۰ متر موج شکن اصلی، ۸۵۰ متر موج شکن فرعی و ۵۴۰ متر دایک حفاظتی است که هم‌اینک ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان از بازدید استاندار از روند عملیات اجرایی احداث موج شکن‌های بندر صیادی تنگ جدید قدردانی کرد و افزود: حضور مسوولان موجب پیگیری بهتر مشکلات و در روند تسریع در تکمیل پروژه ها موثر است.

وی گفت: عملیات اجرایی موج شکن‌های بندر صیادی تنگ جدید با حفاظت شیب حوضچه به طول ۵۱۴ متر و با استفاده از مصالح سنگی با دانه بندی‌های مختلف و آکروپادهای بتنی اجرا می‌شود.

استاندار سیستان وبلوچستان نیز پیشرفت پروژه‌های در دست اجرا را خوب ارزیابی و بر تکمیل به موقع این طرح‌ها برای بهرهمندی مردم و اشتغالزایی تاکید کرد.

احدعلی موهبتی افزود: بندر صیادی زرآباد یکی از مجهزترین بنادر صیادی است که نقش مهمی در اشتغال و تولید آبزیان دارد.

وی گفت: طرح‌های خوبی در شهرستان کنارک در حوزه کشاورزی و شیلاتی نظیر مجتمع کشت صنعت مکران در گوردیم در حال اجراست.

به گزارش ایرنا استاندار سیستان وبلوچستان با حضور در چابهار و کنارک از ظرفیت‌های اقتصادی، شیلاتی، گردشگری و کشاورزی بازدید و مسائل و مشکلات آنان را بررسی کرد.

موهبتی همچنین کلنگ عملیات اجرایی پست ۲۳۰ کیلوولت مجتمع کشت و صنعت و ساماندهی حاشیه نشینی محله چادران شهر کنارک را به زمین زد و از موج شکن تنگ، اسکله صیادی زر آباد و پروژه‌های در دست اجرای چابهار و کنارک بازدید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند