بهینه‌سازی سایت پسماند آزادشهر آغاز شد


بهینه‌سازی سایت پسماند آزادشهر آغاز شد

گنبدکاووس - ایرنا - بهینه‌سازی سایت پسماند شهرستان آزادشهر با ساخت لندفیل جدید برای حل مشکل دفع شیرآبه زباله‌های این مرکز امروز پنجشنبه با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور آغاز شد.

به گفته مدیرعامل سازمان پسماند گلستان این طرح با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال ساخته شده و در کمتر از ۶ ماه به بهره برداری خواهدرسید و مشکل انتشار بوی زباله از این مرکز تا حد زیادی برطرف خواهد شد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در مراسم آغاز ساخت این لندفیل گفت: شهرداری های کوچک بدلیل نداشتن درآمدهای پایدار با کمبود اعتبار برای اجرای طرح های بزرگ مواجه هستند که نتیجه آن طولانی شدن روند احداث زیرساخت ها و محقق نشدن وعده ها در زمان مقر است.

مهدی جمالی‌نژاد به انتشار بوی نامناسب سایت پسماند زباله شهر آزادشهر اشاره کرد و گفت: جمع آوری زباله و انتخاب مکان مناسب تخلیه آن در استان های شمالی یکی از مشکلات اساسی است که در این زمینه از سال گذشته اعتبارات مناسبی برای ساماندهی سایت های زباله اختصاص یافت.

جمالی نژاد گفت: با توجه به این هدف، حداکثر تا ۶ ماه آینده محل دفن زباله های آزادشهر نهالکاری خواهد شد و با استقرار امکانات ویژه، مشکل انتشار بوی زباله از بین خواهد رفت.

لندفیل یا خاک چال به گودال یا محلی گفته می شود که انواع زباله و پسماند به آنجا منتقل و دفن می شود.

مدیرکل سازمان پسماند گلستان نیز گفت: ساخت لندفیل جدید با ورق ژئوممبران و لوله گذاری برای حل مشکل دفع شیرابه های زباله های غیربازیافتی در سایت آزادشهر، جزو استاندارهای برتر سازمان های محیط زیست است که می تواند ضمن جلوگیری از انتشار بوی آزاردهنده، از نفوذ شیرابه ها به سفره های آب زیرزمینی جلوگیری کند.

محسن سمیعی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این پروژه با اختصاص اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی و تعیین پیمانکار از امروز آغاز شده و در کمتر از ۶ ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک