آخرین اخبار از فعال کردن یک میلیارد تومان اوراق مشارکت شرکت مترو/ 12 ایستگاه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد


آخرین اخبار از فعال کردن یک میلیارد تومان اوراق مشارکت شرکت مترو/ 12 ایستگاه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

هاشمی درباره نحوه فعال شدن اوراق مشارکت مترو تهران توضیح داد.

آخرین اخبار از فعال کردن یک میلیارد تومان اوراق مشارکت شرکت مترو/ 12 ایستگاه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه بازدید از خط ۶ مترو تهران که صبح امروز (پنجشنبه ۸ خرداد ماه) با حضور مصطفی کاظمی مدیر کل دفتر شهردار تهران برگزار شد، اظهار کرد: ۵ ایستگاه از ضلع جنوبی خط ۶ مترو تهران در گذشته افتتاح شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: زمینه این وجود دارد که افتتاح ۲ ایستگاه دیگر را با تزریق منابع در دستور کار داشته باشیم.

او به اشاره به ایستگاه‌های ضلع شمالی خط ۶ مترو در کوهسار بیان کرد: پیش بینی ما این است که ۶ ایستگاه را می‌توانیم افتتاح کنیم.

هاشمی با بیان اینکه طول خط ۶ مترو تهران ۳۲ کیلومتر است، گفت: با توسعه این خط از دولت آباد تا حرم مطهر در آینده، طول این خط ۶ مترو تهران حدود ۳۸ کیلومتر خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: با توجه به اینکه ۵ ایستگاه افتتاح شده و ۸ ایستگاه نیز به بهره برداری خواهد رسید، بالای ۵۰ درصد پروژه شکل اجرایی به خود پیدا می‌کند.

او افزود: مشکلاتی در حوزه بانکی، تأمین اوراق مالی و... وجود دارد و به دستور شهردار تهران در حال تلاش هستیم تا گره‌های موجود را باز کنیم.

هاشمی بیان کرد: در برخی از ایستگاه‌ها تا ۹۰ درصد کار ساختمانی انجام شده و بیشترین مسئله ما در زمینه تجهیزات، امکانات، پله‌های برقی، فن‌ها و نیاز‌های تأسیساتی است که بتواند ایمنی تردد مسافران را فراهم کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: هدف گذاری ما افتتاح ۱۴ ایستگاه در ۲ خط ۶ و ۷ است که با کمک‌ها و تلاش‌های در دستور کار خیلی در دسترس است که ۱۲ ایستگاه در نقاط مختلف تهران مورد بهره برداری قرار گیرد.

مناف هاشمی درباره اوراق قرضه گفت: اوراق سال ۹۷، ۹۱۰ میلیارد تومان است که امیدواریم در خرداد ماه این پول به دست ما رسد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: اگر در خرداد ماه به نتیجه نرسد، مجبور هستیم مباحث را به شکل حقوقی دنبال کنیم.

او ادامه داد: اوراق سال ۹۸، ۱۵۰۰ میلیارد تومان است که ۵۰۰ میلیارد تومان آن برای اتوبوسرانی و ۱۰۰۰ میلیارد تومان آن هم برای مترو است.

هاشمی گفت:، چون شرایط کرونا در کشور وجود داشت، در سال ۹۸ این اتفاق نیفتاد و دیوان محاسبات به شهرداری‌ها فرصت داد تا ۹۹/۰۴/۳۱ که بتوانند اوراقشان را زنده کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه برای دریافت اوراق سال ۹۸ تلاش می‌کنیم، گفت: اوراق سال ۹۹ نیز عدد خوبی است.

او گفت: این ۳ اوراق پشتوانه بسیار بزرگی هستند که با کمک دولت رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: بهره بردارى از ١٢ ایستگاه مترو تهران تا پایان سال

بیشتر بخوانید: تلاش برای فعال کردن یک هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت شرکت مترو

مترو تنها پروژه شهرداری نیست

مصطفی کاظمی مدیر کل دفتر شهردار تهران در ادامه این بازدید گفت: مترو همیشه یکی از مهم‌ترین سیستم‌های حمل و نقل بوده و در این دوره مدیریت شهری تأکید شهردار بر توسعه و تکمیل بخش‌های باقی مانده این سیستم حمل و نقلی است.

مدیر کل دفتر شهردار تهران افزود: نظام بانکی در این زمینه باید نقش موثر داشته باشد و اقدامات جدی در این زمینه صورت گرفته است.

او ادامه داد: بانک آینده به عنوان یکی از بانک‌هایی که تعهدی بر عهده اش است، باید به زودی تعهد خود را انجام دهد.

کاظمی گفت: مترو پروژه شهرداری تهران نیست و یک پروژه ملی و مربوط به دولت هم هست.

او گفت: بخش مهمی از حاکمیت باید پشتیبانی کنند که این سیستم حمل و نقلی بتواند مراحل تکمیل خود را طی کند تا مردم از آن بهره‌مند شوند.

مدیر کل دفتر شهردار تهران بیان کرد: اگر به عنوان موضوع شهرداری تهران به مترو نگاه شود، با چالش‌ها و مسائل متعددی مواجه خواهد بود.

کاظمی ادامه داد: اگر دولت به عنوان یک پروژه ملی از مترو پشتیبانی کند، حتما موانع بانکی هم رفع خواهد شد.

در حال تکمیل...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا