1000 تن گل‌محمدی از مزارع چهارمحال و بختیاری برداشت می‌شود


1000 تن گل‌محمدی از مزارع چهارمحال و بختیاری برداشت می‌شود

شهرکرد –ایرنا- مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال نزدیک به یک هزار تن گل محمدی از مزارع استان برداشت شود.

ابراهیم شیرانی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه نزدیک به ۶۰۰ هکتار از اراضی استان توسط سازمان جهادکشاورزی به کشت گل محمدی اختصاص یافته است، اظهار داشت: از این میزان ۳۵۰ هکتار به بار نشسته و برداشت گل از آن انجام می‌شود.

وی میانگین عملکرد گل محمدی را در هر هکتار ۳ تن عنوان کرد و افزود: سال گذشته ۶۰۰ تن گل محمدی از ۲۰۰ هکتار از مزارع استان برداشت شد.

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امسال کشاورزان بیشتر به خشک کردن گل به صورت غنچه یا گل روی آورده‌اند، خاطرنشان کرد: سال گذشته بیشتر گل محمدی تولید شده در استان برای بحث فرآوری به استان‌های یزد و اصفهان (کاشان) ارسال شد.

شیرانی با اشاره به اینکه مقدار محدودی از گل محمدی داخل استان فرآوری می‌شود، ادامه داد: هم اینک یک کارخانه گلاب‌گیری در شهرک صنعتی شهرکرد فعال است و چند واحد نیز در مقیاس کوچک گلاب‌گیری انجام می‌دهند ولی حجم زیادی از گل تولیدشده در استان به خارج استان حمل می‌شود.

وی با بیان اینکه برداشت گل محمدی از اوایل خرداد آغاز و تا اواخر خرداد ماه ادامه می‌یابد، خاطرنشان کرد: در زمان چیدن گل محمدی برای هر هکتار ۱۵ نفر به صورت مقطعی مشغول به کار می‌شوند.

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گل محمدی را یکی از محصولات کم آب بر و مقاوم در برابر تنش‌های محیطی دانست و ادامه داد: طبق برنامه مقرر شده است سالانه ۱۰۰ هکتار به سطح زیر کشت گل محمدی در استان افزوده شود.

وی یادآور شد: کشت گل محمدی در همه شهرستان‌های استان انجام می‌شود ولی بیشتر آن مربوط به فارسان، شهرکرد، بروجن و لردگان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟