سه پیست اسکی در استان اردبیل احداث می‌شود


سه پیست اسکی در استان اردبیل احداث می‌شود

اردبیل- ایرنا- استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر 2 پیست اسکی در دامنه سبلان و یک پیست در منطقه خلخال توسط بخش خصوصی در حال احداث است.

اکبر بهنامجو روز پنجشنبه در بازدید از پیست اسکی آلوارس (اجور) اظهار داشت: وجود قله سبلان در استان اردبیل نعمت بزرگی از لحاظ گردشگری و تامین آب مورد نیاز است و در دامنه این قله در شابیل، اجور الوارس ۲ پیست منحصر بفرد در حال احداث است.

وی با بیان اینکه باید از پتانسیل این قله با رعایت اصول زیست محیطی نهایت استفاده را داشته باشیم، گفت: از سال گذشته دستگاه‌های اجرایی متولی جهت ایجاد زیرساخت‌های لازم و واگذاری زمین در سه منطقه استان نهایت همکاری را با سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی داشته‌اند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه راه اصلی مسیر این پیست اسکی در حال احداث است، افزود: با تامین اعتبار از محل محورهای گردشگری سفر رییس‌جمهوری تاپایان شهریورماه بخش عمده زیرساخت‌ها احداث می‌شود و مطمئنا گردشگران زیادی به این مناطق سفر می‌کنند.

بهنامجو با بیان اینکه بیشتر تجهیزات و لوازم جانبی مورد استفاده در این پروژه‌ها تولید خود استان است، گفت: در سال جهش تولید حمایت از تولیدات داخلی خدمت بزرگی برای کشور است.

وی با بیان اینکه پیست‌های اسکی خلخال، شابیل و اجور پیشرفت فیزیکی خوبی دارند، افزود: تله‌سیژ در مسیر این پیست نصب شده و با احداث ساختمان‌های اصلی شاهد برگزاری مسابقات منطقه‌ای و ملی خواهیم بود.

او اضافه‌کرد: سرمایه‌گذار پیست آلوارس با تکنولوژی داخلی قصد احداث سکوی پرش را در طرح خود دارد که در ایران وجود ندارد و حتی در خاورمیانه بی‌نظیر خواهد بود.

وی همچنین از افتتاح رسمی این پیست در سال جاری خبر داد و گفت: علاوه بر رستوران و ساختمان اداری هتل کوهستان با معماری خاص در این محدوده احداث می‌شود.

استاندار اردبیل از خرید تله‌سیژ پیست اسکی شابیل خبر داد و افزود: دستگاه‌های تله‌سیژ در هفته آینده از گمرک ترخیص می‌شود و این پیست نیز در نوبه خود منحصربفرد است و مدیران تمام دستگاه‌های اجرایی همکاری خوبی با سرمایه‌گذاران دارند.

بهنامجو ظرفیت پیست‌های اسکی را برای جذب گردشگر قابل توجه ارزیابی کرد و اظهارداشت: پیست اسکی اندبیل خلخال هم دارای وضعیت مناسب است و امسال و سال آینده شاهد افتتاح این سه پیست در استان خواهیم بود.

وی همچنین از تکمیل و آسفالت‌ریزی مسیر منطقه گردشگری آلوارس خبر داد و گفت: تا پایان شهریور بیش از سه کیلومتر از این مسیر لکه‌گیری و آسفالت می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حال خوش کمند امیرسلیمانی /عکس