بازار طلای یزد زیر ذره‌بین بازرسان استاندارد


بازار طلای یزد زیر ذره‌بین بازرسان استاندارد

مدیر کل اداره استاندارد استان یزد گفت: در طول سال و به طور مستمر بر بازار طلای استان نظارت می‌شود.

«محمد رضا زارع بنادکوکی» که به اتفاق بازرسان استاندارد و رییس اتحادیه صنف طلا و جواهر استان به بازار زرگری یزد رفته بود، افزود: بر اساس گزارش های رسیده، بازرسان ضمن بازرسی از بازار، مبادرت به انجام 150نمونه برداری از مراکز عرضه و فروش سکه و پلاک الیزابت کردند که 35 عدد پلاک وکیوم شده به منظور تعیین عیار و بدون فوت وقت به آزمایشگاه ارسال شد.

وی ادامه داد: پس از دریافت نتایج نمونه‌ها و بررسی گزارش‌های تحلیلی آن ها،مشکل قابل توجهی در میزان عیار این مصنوعات در استان مشاهده نشد ولی به لحاظ وزن اظهار شده، مغایرت‌هایی توجه کارشناسان را به خود جلب کرد.

این مسئول در توضیح اظهارات خود گفت: از این 35 نمونه به لحاظ وزن 31 مورد عاری از هرگونه عیب و ایرادی بودند ولی دو مورد دارای نقص جزئی و عمده و دو مورد دیگر هم دارای نقص بحرانی بودند که مراحل رسیدگی به دلایل کم فروشی و معرفی متخلفین به مراکز حقوقی در دستور کار است.

مدیر کل اداره استاندارد استان تاکید کرد: مقرر است منبعد به منظور قابلیت سهولت ردیابی سریع و نیز حفظ اصالت، پلاک‌ها به صورت متمرکز وکیوم شده و در اختیار شهروندان قرار گیرد که البته این خاطر جمعی به مردم داده می‌شود که جایگاه نظارتی اداره کل استاندارد استان یزد در تمامی مراحل محفوظ است.

زارع در پایان گفت: در سامانه سینای این اداره کل بیش از 500 کد شناسایی کارگاه‌های زرگری به ثبت رسیده که به منظور اطلاع از واحدهای ساخت فعال ،مکاتباتی با این واحدها در دست اقدام است که تعداد کارگاه‌های فعال بر تصمیم گیرندگان استاندارد یزد مشخص شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان یزد، مصنوعات طلا مشمول مقررات استاندارد‌های اجباری است و این اداره کل با همکاری مسئولین اتحادیه صنف طلا و جواهر استان با حساسیت خاصی بر کار افرادی که به این حرفه مشغول هستند نظارت و کنترل دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت