داروی مالاریا چگونه مبتلایان سرطان مغز را بهبود می‌بخشد؟


داروی مالاریا چگونه مبتلایان سرطان مغز را بهبود می‌بخشد؟
داروی مالاریا به درمان نوعی مرگبار از سرطان مغز کمک میکند.

نتیجه یک بررسی جدید نشان می دهد یک داروی مورد تائید به منظور مقابله با بیماری مالاریا (Malaria) میتواند به درمان نوعی مرگبار از سرطان مغز کمک کند.

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، اکثر موارد سرطان مغز منجر به مرگ و میر مبتلایان شده و تعداد اندکی از اشخاص از این بیماری نجات می یابند. ولی پژوهشگران آمریکایی ابزار جدیدی برای مقابله با سرطان (cancer) مغز ابداع کرده اند که نوعی داروی مالاریاست.

آزمایش این دارو بر روی موش ها نتیجه مثبتی را در برداشته و امکان دارد به کمک روش های درمانی همچون شیمی درمانی، رادیو درمانی و مصرف دارویی به اسم temozolomide بیاید. گفتنی است که روش های قبلی درمانی در کم تر از شش درصد از موارد باعث درمان بیماران مبتلا به سرطان مغز می شد.

داروی مالاریا چگونه مبتلایان سرطان مغز را بهبود می‌بخشد؟

داروی تازه شناسایی شده که لومفانترین نام دارد، جلوی فعالیت مخرب پروتئینی به اسم HSPB1 را می گیرد که به رشد تومورهای گلیوبلاستوما کمک می کند. لومفانترین تا حد زیادی پروتئین (Protein) مخرب ذکر شده را خنثی می کند و پژوهشگران امیدوارند بعد از تکمیل بررسی های خود بر روی موش ها بتوانند آزمایش هایی را در این زمینه بر روی انسانها نیز انجام دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید