یک نوع پروتئین مصنوعی از کنه برای درمان کرونا ساخته شد


یک نوع پروتئین مصنوعی از کنه برای درمان کرونا ساخته شد
محققان استرالیایی معتقد هستند که پروتئین تولید شده از کنه میتواند به درمان کرونا کمک کند.

کنه ها اگر چه به علت مکیدن خون انسانها حشرات محبوبی نیستند، ولی پژوهشگران موفق به تولید نوعی پروتئین مصنوعی با استفاده از کنه ها شده اند که در نجات جان انسانها مؤثر است.

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، پروتئین (Protein) مصنوعی تهیه شده از بدن کنه کارکردهای درمانی موثری دارد و در پزشکی نیز قابل استفاده خواهد بود.

زمانی که یک کنه انسان را نیش می زند، پروتئینی را از طریق آب دهان خود ترشح می کند که ترکیب آن با ملکول های خون انسانها باعث واکنش سیستم ایمنی بدن (Système immunitaire) می شود. این فرآیند به هجوم گلبول های سفید به منطقه آسیب دیده منجر می شود.

یک نوع پروتئین مصنوعی از کنه برای درمان کرونا ساخته شد

پژوهشگران استرالیایی می گویند با جدا کردن این پروتئین از کنه و مقابله با واکنش آن با خون، میتوان از آن برای کمک به سیستم ایمنی بدن استفاده کرد. البته محققان برای تقویت این پروتئین از مولکول های سولفات کمک گرفته اند و از این طریق کارآیی پروتئین ذکر شده را افزایش داده اند.

بررسی های اولیه نشان می دهد این روش جدید تقویت سیستم ایمنی حتی در درمان بیماری های جدیدی مثل کرونا (corona) نیز مؤثر خواهد بود و از این طریق میتوان از آسیب دیدن ریه ها توسط ویروس مهاجم کرونا جلوگیری کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استعفای ناگهانی فرمانده یگان ویژه «اشباح» از ارتش اسرائیل