روند افزایشی بیماران بخش مراقبت‌های ویژه نگران‌کننده است


روند افزایشی بیماران بخش مراقبت‌های ویژه نگران‌کننده است

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر عنوان کرد: در ‏روزهای گذشته شاهد افزایش موارد بستری در بخش مراقبت های ویژه بوده ایم که این موضوع نگران کننده است.‏ 

دکتر سعید کشمیری ز بهبودی قطعی ۳۷۷ مورد مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در استان بوشهر تا روز چهارشنبه ۷ خردادماه ۹۰۰ نفر شامل ۵۴۱ مرد و ۳۵۹ زن است.

ویبا اشاره به ابتلای ۱۰۵ نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر طی ۲۴ ساعت گذشته افزود: در ‏روزهای گذشته شاهد افزایش موارد بستری در بخش مراقبت های ویژه بوده ایم که این موضوع نگران کننده است.‏

نگرانی خانواده دانش‌آموزان درباره امتحانات حضوری به حق است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در خصوص آزمون حضوری پایه‌های نهم و دوازدهم در مدارس بوشهر گفت: طبق بررسی‌ها سطح نگرانی و بهداشت روان در زمینه امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم بسیار بالا است و این نگرانی می‌تواند آسیب‌زا باشد.

سعید کشمیری افزود: این نگرانی به حدی است که همه خانواده‌ها از همه کانال‌هایی که در دسترس دارند برای انتقال این نگرانی اقدام کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: با توجه به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا و بازگشایی مدارس، معلمان و دانش آموزان حتماً مسائل بهداشت فردی را رعایت می‌کنند و حتماً از ماسک و وسایل محافظتی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: گندزدایی و ضدعفونی کردن روزانه حوزه‌های امتحانی، تهویه مناسب در حوزه‌های امتحانی، تهیه ماسک برای دانش‌آموزان، افزایش ‏فاصله صندلی‌های آزمون و آگاهی‌بخشی برای برگزارکنندگان آزمون از مهم‌ترین اقداماتی است که باید در راستای حفظ سلامت ‏معلمان و دانش آموزان در مدارس رعایت شود‎.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر اضافه کرد: مدیران مدارس باید به شکلی محل قرار گرفتن دانش آموزان را تعبیه کنند که فاصله دو متری میان آن‌ها رعایت شود.

وی توصیه کرد: دانش‌آموزان باید از لوازم تحریر شخصی استفاده نمایند، دست‌های خود را با آب و صابون شستشو داده، در هنگام سرفه و عطسه دهان و بینی خود را با دستمال کاغذی بپوشانند، لیوان کاغذی یک‌بار مصرف به همراه داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به این‌که تماس دانش آموزان با یکدیگر مانند دست دادن و روبوسی اکیداً ممنوع است، خاطرنشان کرد: از دست به دست کردن مواد غذایی و ساندویچ‌های خانگی و یا تهیه‌شده در مدرسه توسط دانش آموزان و یا فروشنده جدا خودداری شود

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...