ستاد اجرایی فرمان حضرت امام 2 هزار میلیارد تومان طرح زیربنایی اجرا کرد


ستاد اجرایی فرمان حضرت امام  2 هزار میلیارد تومان طرح زیربنایی اجرا کرد

تبریز- ایرنا- رئیس هیات مدیره مرکز عمران ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: این ستاد 34 هزار و 350 طرح زیربنایی با 2 هزار میلیارد تومان اعتبار در کشور اجرا کرده است.

علی اکبر محرابیان روز چهارشنبه در آیین آغاز عملیات ساخت ۱۶۰۰ واحد مسکونی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(‌ره) در آذربایجان شرقی و ۶۰۰ واحد مسکونی ‌بنیاد برکت در تبریز در قالب طرح اقدام ملی مسکن، اظهار کرد: این ستاد با ساخت مسکن ۳۶۰ هزار شغل در کشور ایجاد می کند که معادل اشتغال یک ساله وزارت صنعت، معدن و تجارت است .
وی ادامه داد: تاکنون۳۰ هزار مسکن محرومان، ۱۵ بیمارستان، ‌چندین مدرسه، مسجد ‌و مرکز جامع درمان بیماران سرطانی در کشور ساخته شده است.
محرابیان افزود:‌ پوشش بیمه ای برای ۶۰۰ هزار خانواده ‌، درمان ۱۱هزار زوج نابارور ،‌ ۵۰ هزار مورد کمک به درمان بیماران صعب‌العلاج و تهیه ٥٠٠هزار بسته لوازم التحریر ‌و تهیه ۱۲هزار جهیزیه از دیگر اقدامات ستاد اجرایی حضرت امام (ره) در کشور است.
وی همچنین به حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از ۱۲۰ طرح دانش بنیان و ۱۲۰ تیم نخبه و ایجاد ۲۷ هزار اشتغال اشاره کرد و گفت: کمک و امداد رسانی در حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله مثل سیلی که سال گذشته در استان‌های کشور به وقوع پیوست و کمک به اشتغال در این مناطق با پرداخت ۶۵۰ میلیون تومان، پرداخت ۳۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به خانواده های سیل زده و ارائه ۳۵ هزار بسته لوازم خانگی از دیگر کمک هایی است که به سیل زدگان انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: تا به امروز ستاد اجرایی حضرت امام بیش از ۶۰ هزار طرح را ‌با بیش از ۷۸ میلیارد تومان و ۴۶۰ هزار فرصت شغلی در کشور اجرایی کرده است.
محرابیان همچنین با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی مسکن توسط بنیاد برکت در استان‌های آذربایجان شرقی گفت: ساخت مسکن، نیروی محرکه توسعه و اشتغال کشور است طوری که بیش از ۶۰ فعالیت صنعتی تحت تاثیر ساخت مسکن قرار دارد.
وی تاکید کرد: ارتقای تولید ارتباط بسیار زیادی با ساخت مسکن و ایجاد اشتغال دارد بر این اساس ستاد اجرایی حضرت امام در کشور ۵۰ هزار واحد مسکن ارزان قیمت در کشور ایجاد می‌کند البته تاکنون ۴۰۰ پروژه در قالب مسکن برکت در کشور آغاز شده است.
رئیس هیات مدیره مرکز عمران ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ادامه داد: بر این اساس برای ساخت ۲۵ هزار واحد مسکونی با بانک مسکن قرارداد منعقد شده و پیمانکارها نیز معرفی شده اند.
وی یادآوری کرد: ساخت مسکن برای محرومان موضوع اجتماع محور است و بر این اساس مجاز نیستیم ریالی سود از این بابت حساب کنیم بر این اساس منافع ساخت این مساکن متوجه مردمی است که با شرایط عادلانه‌ای به آنها تعلق می گیرد.
محرابیان گفت: خدشه ای نباید به کرامات انسانی وارد شود و بر این اسای اولویت در ساخت مسکن توجه به حفظ کرامت انسانی است.
وی خاطرنشان کرد: دنبال گران ساختن مسکن نیستیم بلکه ساخت مسکنی زیبا در شأن استاندارد، ساده و مطابق آخرین استانداردهای شهرسازی و معماری هدف از ساخت این خانه هاست.
محرابیان ادامه داد: ستاد اجرایی حضرت امام (ره) در حوزه خدمات رسانی در سه محور اشتغال، محرومیت‌زدایی و اجرای طرح های اقتصادی در چارچوب اقتصاد مقاومتی با هدف توانمندسازی مناطق محروم کشور فعالیت می‌کند.
مشاور ساخت واحدهای مسکونی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در آذربایجان شرقی و آستان قدس رضوی هم گفت: این مساکن در ۲۴ هکتار و در قالب بلوک های آپارتمانی ساخته می شود.
علویان صدر افزود: ‌ برای ساخت این واحدهای مسکونی ۱۱ هکتار فضای سبز عمومی در نظر گرفته و از الگوی مسکن فاخر برای ‌ارایه ارزش های اسلامی مبتنی بر معماری ایرانی و اسلامی استفاده و تمام خدمات عمومی مناسب برای آنها پیش‌بینی شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی نیز در این آیین گفت: سهمیه آذربایجان شرقی از طرح برکت و مسکن های ساخت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی است.
ابوالقاسم سلطانی اظهار کرد: از این تعداد ۱۸ هزار واحد مربوط به ساخت مسکن در شهرهای بیش از ۱۰۰ هزار نفر ، ۱۵ هزار مسکن در شهر جدید سهند و ۵ هزار واحد مسکن سهمیه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرهای زیر ١٠٠هزار نفر می باشد.
وی اعلام کرد: ۶۰ درصد زمین های مورد نیاز این طرح ها در آذربایجان‌شرقی تامین شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زهرا داوودنژاد چگونه سلطان نوشابه شد؟ + بیوگرافی و تنها عکس همسر جذابش !