سازمان ملل رژیم صهیونیستی را به خروج از اراضی اشغالی ملزم کند


سازمان ملل رژیم صهیونیستی را به خروج از اراضی اشغالی ملزم کند

حسان دیاب از سازمان ملل خواست رژیم صهیونیستی را به خروج از اراضی اشغالی ملزم کند.

سازمان ملل رژیم صهیونیستی را به خروج از اراضی اشغالی ملزم کند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از بیروت، «حسان دیاب» نخست‌وزیر لبنان به همراه «زینه عکر» وزیر دفاع این کشور به مقر نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل «یونیفل» در «الناقوره» (در مرز لبنان و رژیم صهیونیستی) رفتند.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، دیاب طی سخنانی اعلام کرد، لبنان به اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ (که برای پایان دادن به جنگ ۳۳ روزه صادر شد) پایبند است و از سازمان ملل می‌خواهد دشمن اسرائیلی را به اجرای این قطعنامه و خروج از اراضی اشغالی ملزم کند.
وی ادامه داد: این دشمن حاکمیت زمینی، دریایی و هوایی لبنان را نقض و تهدید می‌کند، همچنین به اقدامات خصمانه خود تجاهر می‌کند تا به افکار عمومی بگوید قویتر از سازمان ملل و قطعنامه‌های بین‌المللی است.
دیاب گفت، حضور یونیفل در لبنان فقط به خواست بین‌المللی صورت نگرفته بلکه بنا به تمایل لبنان و همکاری اهالی جنوب این کشور نیز بوده است.
وی تأکید کرد: ادامه اشغالگری مانع از تثبیت ثبات می‌شود و ما از ذره‌ای از خاک خود کوتاه نخواهیم آمد.
حسان دیاب در پایان بر اهمیت ادامه کار یونیفل با هماهنگی ارتش لبنان نیز تأکید کرد.
«استیفانو دل کول» فرمانده کل یونیفل نیز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دیاب از همکاری دولت لبنان در انجام وظایف قدردانی کرد و آن را محور موفقیت برای حفظ آرامش در طول چهارده سال گذشته خواند.
وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری ارتش و دولت لبنان، مسایل حل نشده، حل شوند و از تنش‎ها کاسته شود.
فرمانده کل یونیفیل، استفانو دل کول، اظهار داشت که مشتاقانه با دولت لبنان به ویژه ارتش لبنان برای اجرای قطعنامه‌های بین المللی به ویژه قطعنامه ۱۷۰۱ همکاری کنیم و وی اظهار داشت: "من از همکاری مستمر که محور موفقیت جمعی در حفظ آرامش است، همکاری می‌کنم. "

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن